Effectief delegeren in 9 stappen
Delegeren is niet alleen de taak delen, ook de verantwoordelijkheid. Je start er mee in deze 9 stappen...
Hoe gedraag jij je best in een team om optimaal te presteren? Wat voor teamplayer ben jij? Hoe ga je om met een vervelende collega? Presteren gemende werkgroepen beter? Vind hier alle informatie om perfect teamwork af te leveren en optimaal met elkaar samen te werken!
Delegeren is niet alleen de taak delen, ook de verantwoordelijkheid. Je start er mee in deze 9 stappen...
Emoties op de werkvloer: van gezondheid en motivatie tot teamwork en communicatie. Deze zes aanbevelingen zijn het onthouden waard.
An, Ilse en Veerle zijn niet alleen zussen, ze zijn ook collega’s, bij het ortho-agogisch centrum Sint Jan de Deo in Handzame.
Laat jij je wel eens afleiden op het werk? Je bent niet alleen. Kenniswerkers besteden amper 2 uur en 48 minuten per dag aan hun takenpakket.
Werken voor een vriend klinkt verleidelijk. Maar vriendschappen kunnen snel ingewikkeld worden zodra je collega’s wordt.
Wie niet constructief met feedback of kritiek weet om te gaan, kan nooit beter worden. Dat is een sterke uitspraak, waar veel waarheid in zit.
Volgens professor bedrijfspsychologie Chamorro-Premuzic zijn vrouwen gemiddeld betere leiders, maar waarom kiest men dan vaker voor mannelijke leiders?
De een is al wat nieuwsgieriger, plichtsbewuster en competitiever dan de andere. En juist daarin onderscheidt een ‘high potential’ zich van de middenmoot.
Binnenkort groei je door of je bent al een teamchef, maar je hebt het gevoel dat de mensen onder jou slimmer zijn dan jezelf? Da’s normaal!
Verschillende teams als één team laten functioneren: hoe doe je dat? Zeker als de meerderheid nieuwkomers zijn?
Ben jij deel van een briljant team? Altijd geweldige resultaten, ongeëvenaarde ideeën en een nooit geziene samenhorigheid.
Hoe kan je ervoor zorgen dat je bedrijf over tien jaar nog bestaat en je dan met zekerheid nog een job zult hebben?
Ben je een van de weinige ‘gelukkigen’ die in de herfstvakantie moeten werken? Probeer er de voordelen van in te zien, want die zijn er meer dan je denkt.
Hoe komt het dat het ene team vierkant draait en het andere effectief samenwerkt? Feedback kunnen geven blijkt cruciaal, net als af en toe op ‘stop’ duwen.
Het aanbod van originele en spannende teambuildingactiviteiten wordt steeds groter. Deze vonden wij de leukste…
Skype for business, Microsoft Teams of Slack zijn al op heel wat werkplekken ingeburgerd. Waarom dus ook WhatsApp niet in dit rijtje opnemen?
Hoe doe je dat eigenlijk, een goed gesprek met (on)bekenden? Zelfvertrouwencoach Inge Ketels geeft enkele praktische tips ...
De belangrijkste taak van een leidinggevende is ‘het motiveren van medewerkers’. Maar wat motiveert mensen precies?
Ben je een trapje hoger op de hiërarchische ladder gestapt? Spannend! Maar wat als je van de ene op de andere dag de baas wordt van je voormalige collega’s?
Als een Brit tijdens een meeting ‘very interesting’ antwoordt op je voorstel, dan lijkt hij misschien onder de indruk. Maar eigenlijk bedoelt hij: ‘ik vind het maar niks.’