The AIM: ‘Marketinginzicht net zo belangrijk als technische skills’
Afgelopen week bleek op E-Commerce Xpo in Kortrijk alweer dat wie traffic genereert op het internet ook jobs creëert. Eén exposant was the AIM.
“Ik miste nog een professionele vorming in online marketing”, zegt Mellissa. “Toen ik acht jaar geleden afstudeerde in communicatiemanagement hadden we een paar uur het vak Web 3.0 achter de rug, over Facebook, LinkedIn en blogs. Dat die zulke hoge toppen zouden gaan scheren, hadden ze toen nog niet door. Vandaar mijn postgraduaat digitale marketing. Je leert er digitale marketingstrategieën ontwikkelen voor organisaties. Hoe stel je een digitale marketingstrategie op? Hoe pas je die toe? Heel wat tools als e-mailmarketing, mobile advertising, SEO, SEA, e-commerce en gamification komen daarbij aan bod.”
“Tijdens de module strategie en planning krijg je een overzicht van het digitale landschap en trends. Het deel performance leert je over e-mail, mobile, e-commerce, affiliate … Branding gaat over contentmarketing, storytelling, bannering online en video, SEA, SEO en user generated content. SEO en SEA (Adwords) blijven heel belangrijk. Vooral aan SEO werd flink wat aandacht besteed. Analytics & Metrics dompelt je onder in Google Analytics en tools voor meer conversie. Super! Ook het juridische luik krijg je voorgeschoteld. Wat zijn de regelgevingen voor Facebookwedstrijden? Wat met privacy online? Droge stof, maar interessant voor de praktijk. Als bureau creëer je dankzij die kennis meerwaarde voor je klanten. Tijdens de opleiding kwam elke week een professional uit het werkveld ervaring delen. Daar pik je enorm veel van op.”
“Concreet leerde ik vooral bij over website-optimalisatie: hoe zorg je dat je website technisch en op het vlak van design en user experience nog beter werkt, en meer conversie genereert? Waarop let je bij e-mailmarketing? Nu volg ik Google Analytics en metrics nog meer op. Online resultaten analyseren en een website optimaliseren, traffic en conversies meten op je site… Je return on investment wordt er echt meetbaar door. Onze klanten verwachten vooral dat wij trends signaleren als we er potentieel in zien. De digitale mediamix is heel complex. Moet je inzetten op nieuwigheden of juist niet? Dat is waarin wij dan coachen. Vooral contentmarketing en storytelling zijn nu hot. Als organisatie heb je zelf je website in handen, maar hem 100 procent op punt krijgen zodat je hoog scoort in de zoekmachines is ook óns langetermijnproject.”
(wdh) – Meer info: befantastic.be
8 december 2015Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Afgelopen week bleek op E-Commerce Xpo in Kortrijk alweer dat wie traffic genereert op het internet ook jobs creëert. Eén exposant was the AIM.
Wil je je hele leven bij je huidige werkgever werken? Vind je dat die goed bezig is? Het zijn vragen die vaker opduiken, ervaart Thierry Cattoir.
Marketingtechnologie, zegt u dat iets? Het IT-bedrijf Stylelabs maakt er werk van voor klanten als Delhaize, IKEA en AstraZeneca.
Goed gebruikt, versterken sociale media je merk. Bij Deloitte worden sociale media volop gebruikt, voor marketing, rekrutering en interne communicatie.
Voor een standaardsollicitatie schrijf je een motivatiebrief en een cv. Maar mag het ook wat minder zijn?
Gekke bekken trekken op een militaire begraafplaats: één foto op Facebook volstond. De Amerikaanse Lindsey Stone kreeg tienduizenden haatmails ...
Misschien is ook jouw werkgever met je gezondheid en welzijn begaan, en wil hij je een bedrijfsfiets cadeau doen? Dat kan!
Claudia werkt als buschauffeur voor De Lijn: “Dit heb ik altijd al willen doen”
Door de krapte op de arbeidsmarkt zou je kunnen denken dat werkzoekenden tegenwoordig kieskeuriger en veeleisender zijn bij het kiezen van een job. Klopt dat?