10 dingen die je baas haat
Misschien verwens jij je baas van tijd tot tijd, maar dat lijkt wederzijds. Ziehier 10 dingen van jou die zijn of haar haren rechtop doen staan.
Twintig procent van de Belgen koopt een kerstcadeau voor zijn baas, zo blijkt uit een onderzoek van Jobsvandaag.be bij 500 werknemers. Meestal legt een hele groep werknemers een bedrag samen om dan één cadeau te kopen.
Het populairste cadeau voor de baas is een ‘belevenisbon’ voor bijvoorbeeld een citytrip of saunabezoek. Daarna volgen een boekenbon en een fles drank.
Uit een jaarlijks onderzoek van de wenskaartenservice Greetz blijkt dan weer dat negen op de tien Nederlanders wenskaartjes verstuurt tijdens de feestperiode. Bijna een op drie vergeet daarbij niet om ook naar enkele collega’s een kerstkaart te sturen.
De meeste kaartjes worden bij warenhuizen gekocht (40%), maar er worden ook steeds meer wenskaarten online besteld en verstuurd. Concreet gaat het om een stijging van 40% ten opzichte van vorig jaar. Bijna een kwart van de Nederlanders maakt zijn wenskaarten zelf.
(mo)
23 december 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Misschien verwens jij je baas van tijd tot tijd, maar dat lijkt wederzijds. Ziehier 10 dingen van jou die zijn of haar haren rechtop doen staan.
Werknemers leggen de lat voor zichzelf hoger als zij regelmatig een complimentje krijgen van hun baas. Toch laat deze dit vaak na ...
CEO Clive Palmer is zo tevreden over zijn personeel dat hij hen allen een cadeau geeft: een Mercedes, een reisje naar Fiji...
Januari is in heel wat bedrijven pakjesmaand. Een leuke geste, maar originele geschenken hoef je van je chef meestal niet te verwachten. Een cadeau krijg je bovendien nooit zomaar.
‘Werkgeluk’ definiëren, dat is net zo persoonlijk als je favoriete muzieksmaak. Bij Meat&More vonden we drie werknemers die het elk op hun manier invullen.
Vaak worden de termen employer branding en employer marketing door elkaar gebruikt. Toch staan ze voor iets anders. Bij employer branding breng je jouw bedrijfscultuur op een zo aantrekkelijk mogelijke manier over. De volgende stap is employer marketing: je brengt de juiste boodschap naar de juiste doelgroep zodat ze voor jou komen of blijven werken.
Voor Vincent Ons aan de slag ging bij UZ Leuven als head of security, werkte hij bij grote bedrijven. Waarom maakte hij de overstap naar een zorginstelling?
Zowel voor internationale wedstrijden als voor de Belgische competitie worden voetbalscheidsrechters steeds beter betaald...
UPC KU Leuven is een enorm boeiende omgeving. “Dat is ook exact de reden waarom elke medewerker hier voor zijn of haar job koos”