E-mail
Vorige

1 van 91

Volgende
Volgend artikel:

Mag mijn baas mijn professionele mail lezen?

Hoe stel ik een goede e-mail op?

Iedereen heeft zo zijn eigen manier van communiceren op de elektronische snelweg: zonder of met aanspreking, in goed Nederlands of een chattaaltje, lang of kort, met of zonder bijlage.
#

Eén gouden advies van The Image Company: denk eraan dat een mail een geschreven boodschap is en blijft, die een heel eigen leven kan gaan leiden.

E-mail wordt vaak te pas en te onpas gebruikt. We geven je in dit filmpje graag wat concrete tips om efficiënt te mailen:

Privé doe je uiteraard wat je wil, maar bij het versturen van e-mailberichten voor je bedrijf moet je toch een aantal ongeschreven regels respecteren:

  • Zowel interne als externe mailberichten bevatten best een aanspreektitel.
  • Onderteken steeds je mail en laat je naam vergezellen van een beleefdheidsformule, zoals ‘met vriendelijke groeten’.
  • Een e-mailbericht is kort, langere teksten horen thuis in het bijvoegsel.
  • Let op je spelling.
  • Stuur je een mail door, verwijder dan eerst alle overbodige informatie.
  • Probeer elk bericht binnen 24 uur te beantwoorden.
  • Maak gebruik van de automatische antwoordfunctie als je een tijdje afwezig bent.
12 augustus 2019

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook