10 trends van het kantoor van morgen
Werknemers willen vaker van thuis uit werken. En lang leve de technologie! Maar is onze werkplek wel aangepast aan al die veranderingen?
Millennials zijn geboren tussen 1980 en 2000 en zijn anders opgevoed dan de generaties daarvoor. Dat zorgt ervoor dat Millennials andere wensen hebben als het gaat over de inrichting van een kantoorruimte. Benieuwd hoe jij als onderneming de Millennial kunt voorzien in deze wensen? Met hulp van onderstaande tips maak je een kantoorruimte millennial-proof!
Het is niet vreemd dat mensen die tussen 1980 en 2000 zijn geboren andere wensen en standaarden hebben dan de voorgaande generaties. Daar kun je als werkgever eenvoudig op inspelen als het gaat over kantoorinrichting. Hierbij hoef je niet aan al te grote veranderingen te denken, want Millennials zijn vaak al tevreden met kleine aanpassingen.
Millennials geven de voorkeur aan flexibele werkplekken en willen niet de hele week vastzitten in dezelfde ruimte. Ga dus voor flexibel!
Bovendien heeft een flexibele kantoorruimte nog meer voordelen. Wanneer er grote veranderingen plaatsvinden binnen je bedrijf of binnen een team, kun je als werkgever snel schakelen. Dit is ook van belang omdat Millennials persoonlijkheid in een kantoor kunnen waarderen.
Millennials vinden het prettig dat een werkruimte is voorzien van persoonlijke items. Naast vaste werkplekken is het ook eenvoudig om een flexplek een persoonlijke touch te geven. In kantoorkamers kun je volledig los gaan met persoonlijke items als posters en schilderijen.
Nu is het ophangen van een schilderij bij een flexplek lastig, maar er zijn genoeg andere opties. Denk hierbij aan een persoonlijke koffiemok of bureaubladachtergrond. Een extra reden te kiezen voor een persoonlijke kantoorinrichting is dat het creativiteit stimuleert.
Millennials houden van flexibel en dat gaat verder dan alleen de inrichting van een kantoor. Er is ook een grote voorkeur voor flexibele voorwaarden. De negen-tot-vijf mentaliteit gaat verdwijnen en dat zegt niets over de mentaliteit van millennials. Ze willen gewoon zelf beslissen wanneer en waar ze werken. Zo is thuiswerken een vast begrip aan het worden en tref je in steeds meer openbare ruimten werkende mensen aan. Geef millennials de ruimte en je zult merken dat het alleen maar een positieve invloed heeft op de productiviteit.
De nieuwe generatie geeft wel degelijk om hun voeding. De bruine boterham met kaas verdwijnt en de snoepautomaat staat te verstoffen in de hoek. Fruit is het nieuwe snoep en tegenwoordig vind je in bijna elk kantoorgebouw wel een mogelijkheid om gezond te lunchen. Zwarte koffie en cappuccino zijn niet meer de standaard, ondanks dat zwarte koffie lekker retro en puur is.
Stel eens voor om één keer per week een lunch te organiseren met vers belegde broodjes en bestel deze elke week bij een andere lunchroom. Er zijn genoeg mogelijkheden met betrekking tot eten die de werkomgeving van een Millennial een stuk aantrekkelijker maken.
Ondanks dat het mooi meegenomen is, hechten Millennials niet veel waarde aan het werken bij een extreem winstgevend bedrijf. De overige activiteiten van een bedrijf worden steeds belangrijker, zoals de wijze waarop een bedrijf zich bezighoudt met het milieu en de samenleving. Ga voor duurzaam en draag als bedrijf een steentje bij aan een beter milieu, daar worden Millennials blij van.
(tk/kv) - Bron/foto: SKEPP
Natuurlijk hoef je na het lezen van dit artikel niet meteen de hele kantoorunit te verbouwen, maar begin eens bij de drie kleine aanpassingen zoals de lunch en het toevoegen van persoonlijke items. Wil je het direct groter aanpakken? Neem dan contact op met SKEPP. Zij helpen graag bij het millennial-proof maken van een kantoorruimte!
16 maart 2020Werknemers willen vaker van thuis uit werken. En lang leve de technologie! Maar is onze werkplek wel aangepast aan al die veranderingen?
Er zijn honderden manieren om je productiviteit te boosten, maar welke is nu het meest efficiënt?
Zijn er echt zoveel verschillen tussen generaties X, Y en whatever? Eigenlijk is er alvast één verschil. En ja, it’s all about the money.
Werkplekken zijn steeds meer gericht op de mens en zijn gezondheid. Al zijn er nog aandachtspunten.
Voor het eerst in de geschiedenis zijn er vier verschillende generaties op de werkvloer...
Millennials hebben een heel andere kijk op wat ze uit een job willen halen.
Wie regelmatig met Generatie Y praat, zal zich wel eens afvragen wat ze nu eigenlijk bedoelen met hun vage uitspraken.
Weet jij niet waar je werkgever voor staat? Of het bedrijf waar jij solliciteert? Nochtans maakt het een verschil om het verhaal achter een bedrijf te kennen.