Software moet ontsporen van zelfsturende teams vermijden
Het Diepenbeekse IT-bedrijf Datalink ontwikkelde het digitale portaal Teamify, waarmee zelfsturende teams een flink duwtje in de rug krijgen.
Nee, de letter L werd niet per ongeluk vergeten. Het doel van de app: zo snel mogelijk tot ‘Todoist Zero’ geraken. Je kunt makkelijk en snel nieuwe taken toevoegen, je kunt kiezen uit een leger aan functies en alles eenvoudig delen met andere Todoist-fans.
TickTick is meer dan een simpele to do-app. Het is dé tool voor fans van de mantra ‘less is more’, met weinig visuele toeters en bellen maar wel met een aantal handige functies. Je kunt een taak aanmaken, en daar vervolgens subtaken, notities en zelfs bestanden aan toevoegen. Bovendien kun je de kalender gebruiken om al je afspraken in vast te leggen.
Microsoft To Do bouwt verder op de gigantisch populaire Wunderlist dat werd overgenomen door het Amerikaanse bedrijf. De interface is bijna identiek: als je de app opent, kom je meteen in het takenoverzicht voor vandaag terecht. Naast je dagtaken kun je per thema een lijst aanmaken waar je plannen notities in kwijt kunt. Simpel, maar praktisch.
Eenvoudig, maar absoluut niet saai! In Things kun je lijstjes maken met taken die vandaag nog moeten gebeuren, met taken die overal tussen dreigen te vallen en je kunt een logboek bijhouden waarin je alle voltooide taken herbekijkt en sorteert. Met de labels kun je perfect aangeven waar je prioriteiten liggen, welke dingen moeilijker zijn en hoelang je denkt aan een taak te besteden.
Wil je een app met veel toeters en bellen, dan is Omnifocus perfect! Er zijn duizend-en-een functies: voor het maken van een simpel boodschappenlijstje tot een projectplanning voor al je collega’s. De taken kun je uitbreiden met een locatie, een tijdstip en een context. En eventueel een foto, een notitie of een audio-opname. Extra handig: met de widget kun je je taken snel checken zonder de app eerst te openen.
Habitica is een geval apart. De app is een instrument om jezelf te ontwikkelen, en daar gebruiken ze een avatar voor. Je kunt je goede en slechte gewoontes invoeren en doelstellingen op lange en korte termijn. Heb je een taak voltooid of doe je iets goed? Dan verdien je bonuspunten waarmee je je avatar met nieuwe dingen kunt uitrusten.
Google is geen fan van omslachtig werk, en dat zie je terug in Google Tasks. Vanuit Gmail kun je Tasks openen en e-mails en taken meteen in je planner slepen. Open je vervolgens Google Agenda, dan vind je al je taken met datum meteen terug. Ook leuk: als je een taak afvinkt, dan wordt dat gevierd. Een extra schouderklopje voor al dat harde werk.
Todo.txt is niet meer dan een plat tekstbestand dat je in je Dropbox-account kunt plaatsen. Je kunt taken koppelen aan een project, de prioriteit kiezen en taken filteren. Ideaal voor de simpele huis-tuin-en-keuken-gebruiker.
De grootste troef van Nozbe? De integratie van Twitter, Evernote, Dropbox en Google Agenda. In één klik kun je via Twitter een taak naar Nozbe sturen. Handig!
Een app die je al jaren meegaat! Je hebt een algemene feed waar al je taken in notities in terechtkomen. Tags en lijstjes zorgen voor structuur. Het jammere is dat de nuttigste functies voor abonnees zijn voorbehouden. Wil je een notificatie krijgen? Dan moet je wel betalen.
Intuïtief en eenvoudig zijn de sleutelwoorden van Any.do. Taken kun je plaatsen onder vandaag of morgen, en de app voorziet handige categorieën voor dingen waar je niet meteen een dag op kunt plakken. De omlijnde set van handelingen zal in het misschien wat beperkend aanvoelen, maar geen zorgen: er is keuze genoeg!
(dt/em) - Bron: Zapier
6 maart 2020Het Diepenbeekse IT-bedrijf Datalink ontwikkelde het digitale portaal Teamify, waarmee zelfsturende teams een flink duwtje in de rug krijgen.
Schrik je soms van hoeveel je 's ochtends gedaan krijgt in vergelijking met de namiddag? Hoe maximaliseer jij je ochtenden?
De meest succesvolle mensen ter wereld hebben allen één ding gemeenschappelijk: hun ochtendrituelen. Wil jij succesvol worden in alles wat je doet?
Wil je graag wat meer structuur brengen in je werk? Dan hebben wij een aantal praktische tips waarmee jij je werkdag succesvol kan plannen.
Hoe behoud jij het overzicht over die 1001 dingen die je nog moet doen? Hoe maak je van je to-dolijstje nu een ‘want-to-dolijstje’?
Als kenniswerker is tijd je grote vijand. deze drie time management technieken om week na week het optimale rendement uit je tijd te halen!
Het opleidingsinstituut Expert Academy deed een onderzoek bij 200 professionals in Vlaanderen en Nederland rond tijdsbesteding. Daaruit blijkt ...
De meeste to-do lijstjes demotiveren ontzettend. Hoe dat komt? Ze worden heel vaak op de verkeerde manier gebruikt. Hoe moet het dan wél?
ChatGPT bracht bij zijn lancering een kleine aardschok teweeg. Intussen is ook Bard op het toneel verschenen. Maar wat kan je er nu mee?