Ongewenst gedrag
Vorige

1 van 245

Volgende
Volgend artikel:

Hoe reageer je op verbaal geweld op het werk?

De 10 best bewaarde geheimen van ... hotelpersoneel

Werken in een hotel? Het is niet voor iedereen weggelegd. Altijd glimlachen, hard werken en op je tong bijten als hotelgasten niet tevreden zijn. Maar voor één keer houden ze zich niet in en verklappen ze hun best bewaarde geheimen.

1. Time is money

Een kwartier. Meer krijgen de kamermeisjes niet om je kamer schoon te maken. Lakens vervangen, stofzuigen, prullenmanden leegmaken... In amper vijftien minuten moeten ze de klus klaren. Een onmogelijke job, vandaar dat ze af en toe dingen vergeten. Maar in ruil voor een fooi, geven ze je kamer ongetwijfeld een extra grondige beurt.

2. Raak me niet aan!

Een kopje koffie ’s morgens, een glaasje water ’s avonds, we vinden alles wat we nodig hebben in de hotelkamer. Maar de glazen, de koffiezet, de kussens in de zetel én de bedspreien leg je maar beter opzij. Deze worden vaak maar één keer per maand schoongemaakt of snel even met water uitgespoeld.

3. Vroege vogels

Je hebt mensen die altijd en overal te laat komen en je hebt mensen die altijd véél te vroeg zijn. Uren voor de check-in aankomen zorgt voor heel wat frustraties, want dat betekent dat het hotelpersoneel zich nog meer moet haasten om je kamer klaar te maken. Je denkt dus best twee keer na vooraleer je incheckt.

4. Een leugentje om bestwil

De lift die niet werkt of een flikkerend licht op de gang? ‘Het wordt morgen gemaakt, beloofd’, zeggen ze dan. Maar in werkelijkheid weet iedereen van het hotel dat het niet zo is.

5. We hebben het allemaal gezien

Het hotelpersoneel weet perfect wie in het hotel verblijft. En daar wordt al eens flink over geroddeld. Die knappe hunk heeft iedereen gezien, net zoals dat koppel dat hun kinderen helemaal niet in de hand heeft.

6. Gratis reclame

Durf je al eens een zeepje mee te nemen uit het hotel? Dan moet je je echt niet schuldig voelen. Dat is juist de bedoeling. Als je het zeepje met logo thuis gebruikt, is de kans groot dat je vrienden en familie weten in welk hotel je bent geweest en boeken ze misschien hetzelfde.

7. Kijk niet naar de sterren

Hoe meer sterren een hotel heeft, hoe beter. Of dat denken we toch. In een vijfsterrenhotel word je echter niet altijd beter bediend dan in een tweesterrenhotel. Het zegt alleen iets over de voorzieningen: de grootte van de kamers en welke faciliteiten je kunt gebruiken.

8. Vraag een specifieke kamer

Dat de suites meer kosten dan een gewone tweepersoonskamer, dat is vanzelfsprekend. Maar dat wil niet zeggen dat alle gewone kamers ook hetzelfde zijn, ook al kosten ze evenveel. De kamers aan het einde van de gang zijn vaak een stuk kleiner. In het vervolg vraag je dus best een kamer in het midden van de gang.

9. Eén telefoontje

Boek je vaak een hotel via reiswebsites? Heel handig, maar ook prijzig. De meeste sites vragen 25 procent commissie aan de hotels. Eén telefoontje naar het hotel en de kans is groot dat je veel minder uitgeeft.

10. Bekende gezichten

Ga je elk jaar naar dezelfde stad? Of moet je voor je werk maandelijks naar het buitenland? Dan is het slim om altijd hetzelfde hotel te boeken. Want bekende gezichten hebben altijd een streepje voor bij het hotelpersoneel.

(dt/em) - Bron: Express

19 oktober 2018