Bol.com is hiervoor op zoek naar medewerkers om ondernemers te ondersteunen en adviseren bij het verkopen van hun assortiment op het platform. Want naast directe leveranciers werkt bol.com ook met tal van partners. Die variëren van fysieke winkeliers die kiezen om hun online activiteiten (deels) uit te besteden, tot volledige online spelers die via bol.com verkopen om hun afzetmarkt te vergroten.
“Voor Antwerpen zijn we specifiek op zoek naar Partner Adviseurs en Partner Specialisten. De Partner Adviseurs staan proactief onze zakelijke partners bij, zowel bij de opstart van de samenwerking als nadien om het verkoopproces te verbeteren. Ze bespreken samen met de partners hoe ze hun producten kunnen positioneren en wat wel/niet te doen en gaan op zoek naar creatieve oplossingen als blijkt dat een bepaald product niet goed verkoopt of bijvoorbeeld om de leveringen te optimaliseren. Soms moeten ze hiervoor de baan op om de partners een bezoek te brengen”, verduidelijkt Recruiter Pieter de Boer die de opstart in België mee coördineert.
“De Partner Specialist houdt zich meer specifiek bezig met het oplossen van alle problemen en het beantwoorden van vragen van de partners. Daarnaast hebben we ook nog account managers nodig die de baan opgaan en prospectie doen om nieuwe partners te zoeken. Voor de opstart in Antwerpen zoeken we alles samen tien mensen”, geeft Pieter de Boer aan.
Ooit begonnen als boeken- en cd-winkel en uitgegroeid tot een van de grootste internetwarenhuizen van de Benelux, werkt bol.com inmiddels samen met meer dan 20.000 partners uit België en Nederland, die samen goed zijn voor 17 miljoen artikelen. Volgens de Boer zorgt dit voor heel wat boeiende uitdagingen, opportuniteiten en variatie.
“Ten eerste kom je terecht in een toonaangevend, vooruitstrevend bedrijf in de vernieuwende wereld van e-commerce. Bovendien heb je in Antwerpen de kans om vanaf het begin mee iets neer te zetten in België. Er liggen dus veel kansen om mee te denken over de koers en om te experimenteren met nieuwe manieren om partners te helpen. Bovendien stijgt het aanbod van zakelijke partners snel. Veel paden zijn nog onbepaald of onbewandeld en je krijgt de vrijheid en flexibiliteit om hier écht het verschil te maken. De werksfeer is open, nuchter, informeel en sterk samenwerkingsgericht”, getuigt de Recruiter.
“Nieuwe collega's krijgen bij bol.com een warm welkom. We noemen het de 'blauwe landing', waarbij de nieuwkomers, naast het inhoudelijke aspect, helemaal worden meegenomen in de bol.com wereld. Het gaat een introductieprogramma van zes weken. Het is intensief en best pittig, maar er zitten ook allerlei fun-elementen in om de bol.com-familie en -keuken te leren kennen en ervaren. Ik vond het een bijzonder leuke ervaring. Voor de medewerkers die we zoeken voor het bijkantoor in Antwerpen starten we half maart met die trainingen. Een deel van de opleiding vindt plaats in de campus in Utrecht. Bom.com zorgt in die periode voor verblijf”, legt Pieter de Boer uit.
In het hoofdkantoor in Utrecht zelf zijn trouwens al tientallen Belgische medewerkers aan de slag, die ze bij bol.com graag Team België noemen. “Niet dat we ze ergens in een apart hoekje geïsoleerd hebben”, zegt de Recruiter met een kwinkslag.
“Ze zitten verspreid over de verschillende afdelingen om de Nederlandse collega's bij te staan met het oog op de eigenheden van de Belgische markt. Daarvoor zijn we ook altijd op zoek naar collega's met kennis van de Belgische markt en/of een Belgische studie- of opleidingsachtergrond. Het multidisciplinaire team vormt een hechte familie binnen de grotere bol.com familie. Geregeld blazen ze ook verzamelen voor een feestje of activiteit. Vanuit Nederland zullen zij ook de collega's in Antwerpen ondersteunen.”
(br) - Meer info: jobs.bol.com
18 juli 2016Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Het succes van online winkelen plaatst heel wat handelaars voor nieuwe uitdagingen, zoals het rekruteren van informatici en conversation managers.
Meer en meer mensen bestellen online en dan is het wel handig dat de pakketjes toekomen op kantoor. Via de Bringme Box kan dat zonder probleem!
Uiteraard kan je tijdens of na je sollicitatiegesprek zelf vragen stellen. Je kan bv. polsen naar de bedrijfscultuur. Maar je kan het ook via een omweg doen.
Meer dan 3 jaar na het uitbreken van de pandemie willen we niet meer terug naar het 100% kantoorregime van toen. En toch zien we een kleine kentering...
De Lijn biedt ál haar medewerkers boeiende doorgroeimogelijkheden aan, ongeacht de functie en voorgeschiedenis. Zo ondervonden ook enthousiaste De Lijn-krachten Yves, Sara en Hicham aan den lijve.
Hoe ziet het diversiteitsbeleid van De Lijn eruit? En wat zegt het over de kansen die je er krijgt?
De stijgende levenskosten sparen niemand, zelfs mensen met een vaste job zijn steeds vaker op zoek naar een extra inkomen. Wat zijn de mogelijkheden?
Soms is de krapte op de arbeidsmarkt zo groot dat werkgevers hun kandidaten zelf met de taxi komen halen voor hun sollicitatiegesprek...
Wil je zonder zorgen je vakantie tegemoet en ook ná je verlof nog even ongestoord nagenieten? 5 tips om stressvrij de kantoordeur achter je dicht te trekken.