Genk is een warme, kleurrijke stad die altijd plannen smeedt en vooruit kijkt. Als je voor ons werkt, zet je je in voor een bruisende organisatie met meer dan 1.100 medewerkers. Stap in ons verhaal en kies voor een boeiende loopbaan met veel mogelijkheden en interessante arbeidsvoorwaarden.
Vandaag zijn we op zoek naar een afdelingshoofd MarCom.
De afdeling MarCom bestaat uit meer dan 15 enthousiaste collega’s. Zij geven iedere dag het beste van zichzelf, elk binnen hun eigen expertise. Doelgerichte marketing en communicatie zijn dan ook onmisbaar in een vooruitstrevende organisatie als stad Genk. Als afdelingshoofd MarCom sta je aan het roer van dat team enthousiaste creatievelingen.
Afdelingshoofd MarCom
Description de la fonction
- Als sterke leider ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en leiden van de afdeling MarCom.
- Je bent, samen met de directeur, verantwoordelijk voor het succesvol uitrollen van het organisatiemodel Marcom.
- Je bouwt mee aan de strategische branding van de stad Genk en de afgeleide deelmerken.
- Je werkt mee aan de strategische positionering van stad Genk en je ontwikkelt, samen met je team, effectieve communicatiestrategieën voor diverse doelgroepen.
- Je maakt, draagt en bewaakt het verhaal van Genk in nauwe samenwerking met het bestuur en het managementteam.
- Je coacht het team bij het uitvoeren van de opdrachten met focus op doelgerichtheid en efficiëntie en afgestemd op de behoeften van de verschillende klantengroepen.
- Je begeleidt het team in het snel evoluerende medialandschap rekening houdend met veranderende klantenbehoeften.
- Als afdelingshoofd werk je nauw samen met andere coördinerende en strategische diensten en hou je een vinger aan de pols bij alle interne stakeholders.
- Je rapporteert aan de algemeen directeur.
Profil
- Je bent in het bezit van een masterdiploma en hebt 3 jaar relevante leidinggevende ervaring en affiniteit met de sector.
- Heb je geen masterdiploma? Als je beschikt over een bachelordiploma en 3 jaar relevante ervaring en affiniteit met de sector, dan kan je deelnemen aan de selectieprocedure mits succesvolle afronding van een capaciteitstest.
- Anderen kennen je als een sterk leidersfiguur.
- Je hebt een sterk analytisch vermogen dat je toelaat de opdrachten van de afdeling optimaal te organiseren.
- Je hebt kennis van marketing, inclusief brandpositionering, merkarchitectuur, klantensegmentatie en customer journey.
- Je hebt kennis van communicatiestrategieën en -tools, gebaseerd op de behoeften en gedragingen van diverse doelgroepen.
- Je begrijpt de complexiteit van de werking van een stadsorganisatie en je kunt dit vertalen naar strategische positioneringen en communicatiestrategieën, met oog voor interne en externe stakeholders.
- Je bent ondernemend en innovatief, en bereid om nieuwe trends en ontwikkelingen te omarmen.
Offre
-
Chèques-repas
-
Assurance hospitalisation individuelle
-
13ème mois
-
Pécule de vacances
- De stad biedt jou een boeiende functie binnen een dynamische organisatie.
- Wij bieden een contractuele voltijdse betrekking met een contract van onbepaalde duur.
- Een brutomaandloon tussen 4560,20 EUR en 5982,01 EUR (afhankelijk van relevante ervaring en anciënniteit) voor een voltijdse tewerkstelling, aangevuld met maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, vakantiegeld, eindejaarstoelage, extralegaal pensioen, interessante vakantieregeling, flexibele arbeidstijden;
- Voor bovenvermelde functies wordt relevante ervaring in de privésector of als zelfstandige geldelijk gevaloriseerd tot een maximum van 15 jaar.
- Er wordt een wervingsreserve aangelegd.
HOE SOLLICITEREN?Solliciteer uitsluitend via onderstaande knop uiterlijk op
zondag 09 maart 2025. Vergeet niet je CV, motivatiebrief (beiden in het Nederlands opgesteld) en een kopie van jouw hoogst behaalde diploma toe te voegen.