Groep IDEWE is al meer dan 50 jaar dé referentie in preventie en welzijn. 980 medewerkers in 11 regionale kantoren geven het beste van zichzelf om gezonde en veilige werkomgevingen op te zetten. Zo gaan ruim 750.000 werknemers bij 35.000 werkgevers met een gerust gemoed aan de slag. Dat is goed voor bedrijven en hun werknemers, én voor de samenleving in zijn geheel.
Bij Groep IDEWE gaat het vooruit.
Voor ons, omdat we voortdurend vernieuwen.
En voor jou, omdat je hier je ambities waarmaakt.
Preventieadviseur psychosociale aspecten regio Limburg
Description de la fonction
Conflicten, pesterijen, ongewenst gedrag ... verzuren de werksfeer en verhogen het risico op uitval. En ook oplopende werkdruk kan spanningsklachten doen toenemen. Als preventieadviseur psychosociale aspecten help je om problemen te
voorkomen en te
detecteren, en draag je actief bij aan oplossingen. Resultaat: gelukkige werknemers in een prettige en productieve werkomgeving.
Jouw verantwoordelijkheden:
- Je voert risicoanalyses uit en handelt interventieverzoeken af.
- Je bent het aanspreekpunt voor directie, HR en de interne preventieadviseur.
- Je biedt persoonlijke en teambegeleiding en geeft opleidingen rond relevante thema’s.
- Je ondersteunt werkgevers om een preventiebeleid op te zetten rond stress, burn-out, ongewenst gedrag ...
Zo bouw je samen met collega-preventieadviseurs en experts uit andere disciplines aan meer welzijn op de werkvloer.
Profil
Naast een master in de
psychologie (bij voorkeur optie arbeid en organisatie) heb je enkele jaren
ervaring in preventie, HR of consultancy. Verder heb je ook een opleiding tot preventieadviseur of vertrouwenspersoon genoten – of ben je bereid die te volgen. Je bent goed tweetalig Nederlands – Frans. Je weet hoe het eraan toegaat in organisaties, en hoe je een positief verschil maakt met wetenschappelijk onderbouwd advies.
Als medewerker van Groep IDEWE onderschrijf je onze
kerncompetenties:
- loyaal – Je bent trouw aan je job, je klanten en onze organisatie.
- gedreven – Je draagt enthousiast je steentje bij tot een betere (werk)wereld.
- leergierig – Je houdt ervan om kennis op te doen én te delen.
- verbindend – Je werkt mee aan betere resultaten voor de hele organisatie.
Dit ben jij ook:
- goede luisteraar – Je bent begripvol, straalt vertrouwen uit en luistert onbevooroordeeld.
- communicatievaardig – Je communiceert helder en overtuigend met alle betrokken partijen.
- teamplayer – Je werkt vlotjes samen met specialisten van andere disciplines.
- kordaat – Je treedt daadkrachtig en diplomatisch op in kritieke situaties.
- oplossingsgericht – Je ziet welke maatregelen je klanten nodig hebben, en helpt hen om die duurzaam in te voeren.
Offre
-
Assurance groupe
-
Chèques-repas
-
Smartphone
-
Ordinateur portable
-
Abonnement internet
Wat je krijgt - afwisseling – Je job biedt volop variatie.
- zorg en zekerheid – Jouw welzijn telt, in een stabiele organisatie met perspectief.
- groei en bloei – Van interne bijscholingen tot deelname aan congressen en seminaries.
- positivisme en perspectief – Je werk doet jezelf en de samenleving goed.
- vergoeding en extralegale voordelen – Je krijgt een veelzijdig loonpakket:
- hospitalisatie-, groeps- en inkomensverzekering
- maaltijdcheques, laptop, smartphone
- een interessante verlofregeling
- optioneel: een firmawagen
Information pratique
Nog vragen over deze job?
Contacteer Contacteer Marc Vannieuwenhuijsen, regionaal coördinator risicobeheersing Hasselt (Afficher l'adresse e-mailmarc.vannieuwenhuijsen@idewe.be)