Offres d'emploi Ressources humaines »  Assistant / administrateur RH - Bruxelles :   12 jobs

Jobs par e-mail :

Désactivé
Activé

HR Officer (f/h/x)

  • Avantages extra-légaux
    • Assurance groupe
    • Eco Cheque
    • Check up
    • Travail à domicile
  • Vous gérez les dossiers administratifs du personnel ;
  • Vous assurez la permanence RH de première ligne (répondre aux questions du personnel par téléphone,...

HR Officer

  • Payroll Processing: Efficiently manage monthly payroll processing, including exceptional payroll...
  • Employee Life Cycle: Coordinate the entire employee life cycle (including long-term absences like...

Assistant RH

De € 2.800 à € 3.000 par mois
  • Soutenir activement les activités opérationnelles et stratégiques générales en matière de...
  • Contribuer à l'acquisition de talents pour l'ensemble de l'organisation : publication d'offres...

Responsable Du Secretariat Rh A4876i

  • OCMW Brussel - CPAS de Bruxelles
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
Garantir la planification, la coordination ainsi que le suivi des activités du secrétariat Coordonner, diriger et optimiser les tâches administrative...

Officer HR & Administration

  • MeDirect Bank SA - MeDirect Belgium
  • Bruxelles
En tant que HR & Administration officer, vous vous occuperez de tous les aspects administratifs qui sont cruciaux pour le bon fonctionnement du...

Assistant.e RH

  • Atomium vzw
  • Laeken (Bru.)
  • Durée indéterminée
En tant qu'assistant.e RH, vous assisterez le responsable des ressources humaines dans les tâches suivantes : Le recrutement et la sélection de...
gfh_newsletter

Des offres d'emploi sur mesure par e-mail

Vous cherchez un emploi de 'Assistant / administrateur RH - Bruxelles' ? Enregistrez rapidement votre Alerte emploi et recevez les offres d'emploi les plus adaptées, directement dans votre boîte mail.

Désactivé
Activé

Collaborateur·trice RH

  • Pro Velo asbl
  • Ixelles
Au sein d'une équipe pluridisciplinaire composée de 4 personnes, votre mission est d'apporter un soutien sur les matières Soft RH, essentiellement le...

2024-056 HR Assistant Formation et Développement des compétences CDI

  • CHU Brugmann - UVC Brugmann - CHU Bruxelles
  • Laeken (Bru.)
  • Durée indéterminée
La mission du HR Assistant Service Formation et Développement des compétences est de contribuer activement à l'amélioration continue des compétences...

Volontaires seniors legs, RH, finance et fundraising

  • Lumière pour le Monde asbl - Light for the World
  • Molenbeek-Saint-Jean
Lumière pour le Monde est une ONG belge dynamique, qui non seulement lutte contre la cécité évitable et soigne les maladies oculaires en Afrique,...

Collaborateur/Collaboratrice RH

  • KANAL — Centre Pompidou - KANAL Fondation privée
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
Sous la responsabilité de la manager RH et en collaboration avec votre collègue RH, vos missions principales sont le traitement des données de...

HR Specialist Time & Attendance

  • Equans BeLux SA - Equans Services SA - Fabricom SA
  • Saint-Josse-ten-Noode
  • Durée indéterminée
En tant que HR Specialist Time & Attendance, vous êtes LA personne au sein de l'équipe Time & Payroll qui agit en tant qu'expert dans tous les...

Gestionnaire RH et Paie

  • CordenPharma Brussels SA
  • Neder-over-Heembeek (Bru.)
  • Durée indéterminée
L'administration du personnel : formalités liées à l'intégration/à la sortie du collaborateur, mutuelle/prévoyance, suivi des visites médicales,...
D'autres ont aussi consulté
Ajoutez votre CV
Jobs pour vous vous proposera de meilleurs emplois en fonction de votre éducation, de vos compétences et de votre expérience professionnelle.

Le job a été sauvegardé

Vous pouvez retrouver vos jobs sauvegardés sur la page d'accueil ou dans Mon Jobat.

HR Officer

Robert Half Talent Solutions is currently looking for a HR Officer for a permanent position based in Brussels.
Durée indéterminée, Temps plein
En ligne depuis 17 jours sur Jobat.be
Our client is a fast growing company active in the insurance sector.

HR Officer

Description de la fonction

As HR Officer, you will report to the HR Manager and you collaborate closely with the other business units of Corporate Center.Your key responsibilities include:
  • Payroll Processing: Efficiently manage monthly payroll processing, including exceptional payroll activities (Bonus, Flexible Income plan, Mobility budget, Warrant plan, Holiday pay, 13th month, etc.), ensuring accuracy and timeliness, in collaboration with our payroll provider;
  • Employee Life Cycle: Coordinate the entire employee life cycle (including long-term absences like maternity leave or long term sick leave), overseeing the onboarding and offboarding process, ensuring accurate processing of mutations and promotions;
  • Organization management: Coordinate control & access management, keep the
    organization's org chart and reporting lines up-to-date in different HR and IT-systems;
  • Support for Foreign Employees: Provide comprehensive support for foreign employees, including processing temporary ID numbers, offering relocation assistance, and aiding in work permit applications;
  • Compliance: Stay abreast of Labour and Social legislation regulations, ensuring the organization's payroll processes and documents (contracts, policies, etc.) are compliant with relevant laws and regulations;
  • Data Management: Maintain and update employee records meticulously in our HR systems to ensure accurate and up-to-date information;
  • Benefits Administration: Administer employee benefits, such as health insurance, mobile devices, meal vouchers, and other benefits. Accurately calculate and process relevant deductions;
  • Reporting: Generate detailed payroll reports for management, providing insights into payroll data, FTE, absences, gender metrics, and other relevant information;
  • Communication: Act as a primary point of contact for employee inquiries related to payroll and employee benefits. Facilitate informative sessions, such as induction meetings for newcomers and reward communication on the intranet. Conduct info sessions on the Warrant plan and Flexible Income plan;
  • Collaboration: Collaborate closely with the HR teams and Finance department to ensure seamless and accurate payroll processing, fostering a cohesive working environment;
  • Project Management: Drive and coordinate the implementation of new Reward initiatives aligned with market trends. Depending on your interest, actively participate in other HR projects aimed at optimizing our HR processes and systems.
Robert Half BV and Robert Half Project Sourcing BV process the data from applicants that is required to carry out the application process. You can find more information on data protection, in particular on your rights, at Afficher le site web.

Profil

The required profile for the HR Officer position:
  • Bachelor's degree in Human Resources, Economics, Finance, or related field;
  • Proven experience of 3-5 years as a Payroll officer or in a similar role;
  • Strong understanding of payroll principles, labour regulations, and compliance requirements;
  • Experience with Flexible Income plan is a plus;
  • Proficiency in payroll software Eblox and MS Office, especially Excel;
  • Excellent attention to detail and accuracy;
  • Strong organizational and time management skills;
  • Excellent interpersonal and communication abilities;
  • Ability to handle sensitive and confidential information with discretion;
  • You are fluent in English, Dutch and/or French.

Offre

The offer:
  • The possibility of (maximum 50%) home working;
  • A dynamic, multicultural working environment;
  • An interesting and extensive salary package (including meal vouchers, eco vouchers, hospitalization, disability and group insurance, additional child benefit, mobile allowance and intervention in the internet reimbursement, ...);
  • The possibility to optimize part of your salary package through a flexible income plan;
  • A corporate culture where you are encouraged to share your views and opinions;
  • A flat organizational structure with close collaboration and communication with management and cross departments;
  • An extensive range of learning & development opportunities through our online learning platform;
  • The opportunity to further develop yourself and to be part of a great team at a Top employer in Belgium.
Interested in this position of HR Officer at a young and dynamic company? Apply today.

Information pratique

Robert Half Belgium
Robert Half Belgium
Afficher le numéro
Stationsstraat 34 bus 1,
1702 Groot-Bijgaarden
Type de fonction :
Lieu de travail
Exigences
Master (Licence, Université ou Enseignement Supérieur de Type Long) Anglais

Vous êtes à la recherche d'un emploi : Assistant / administrateur RH à Bruxelles?

Alors vous avez atterri au bon endroit, Jobat.be propose 12 emplois à Bruxelles dans la catégorie "Assistant / administrateur RH".