Koptelefoons en oordopjes op kantoor: pro's en contra's
Werknemers met een koptelefoon op of oordoppen in: het heeft zo zijn voordelen. Maar welke nadelen zijn er verbonden aan deze nieuwe ‘trend’?
Als callcenter agent van een telecombedrijf beantwoord ik vragen van Nederlandstalige, particuliere klanten. Die gaan over alles wat te maken heeft met facturatie en betalingen, dus is het belangrijk om zelfstandig en nauwkeurig te kunnen werken. De computer en de telefoon? Die gebruik ik de hele dag door!
Ja, absoluut. De problemen die onze klanten soms ervaren, kan je niet zomaar in enkele minuten oplossen. Ik vind het een uitdaging om telkens opnieuw te moeten zoeken naar de meest voordelige oplossing. En het geeft mij een enorme voldoening als klanten tevreden kunnen afleggen. Een andere reden waarom ik gemotiveerd ga werken, zijn de leuke collega’s. Het callcenter team telt 60 medewerkers, en hoewel er weinig tijd is om tussendoor gezellig met elkaar te babbelen, voel ik wel een sterke teamspirit op de werkvloer. Bovendien besteedt mijn werkgever enorm veel aandacht aan teambuildings!
Ik ben zeer tevreden met mijn loon. Aangezien ik geen hogere studies heb gevolgd, mag ik niet klagen. Zeker omdat ik ook nog eens interessante extralegale voordelen heb.
Ik werk 40 uren per week. Een keer per 6 weken werk ik ook op zaterdag. De werkuren zijn ingedeeld volgens shiften. Persoonlijk verkies ik de shift waarbij ik om 8 uur ’s morgens aan de slag ga, en het om 4 uur ’s middags voor bekeken hou. De dagen vliegen dan nog sneller voorbij én ik kan na de werkuren andere activiteiten doen!
Ik werk sinds april vorig jaar en tot vandaag heb ik niet heel veel gespaard. Ik beval in maart, dus alle extraatjes worden opzijgezet voor de baby. Daar zit geen stramien in: ik bekijk maandelijks hoeveel ik kan sparen.
Mijn auto en alles wat daarbij komt kijken. Een autoverzekering is allesbehalve goedkoop. Binnen enkele maanden zal de kinderopvang de allergrootste kost zijn.
Ik vind het moeilijk om geld te besteden aan ontastbare zaken waarvan je niet meteen kunt genieten. Neem nu die autoverzekering: dat heb je als chauffeur nodig, maar je haalt daar niet bepaald plezier uit.
Momenteel koop ik heel wat babyspullen. Voor mijn zwangerschap lag de focus op ontspanning. Ik ging meermaals gezellig uiteten en kocht regelmatig leuke gadgets.
Ik zou mijn tweedehandsauto onmiddellijk inruilen voor een nieuw exemplaar! Daarnaast zou ik een grotere bijdrage leveren aan de afbetaling van het huis van mijn man. En meteen ook investeren in een gloednieuwe keuken. Tenslotte zou ik enorm veel geld sparen voor mijn toekomstige baby.
Laten we zeggen dat ik veel zou doen als ik de lotto won. Misschien moet ik maar eens deelnemen. Je weet maar nooit.
(sdc)
Wil je zelf graag getuigen over jouw loon? Stuur ons een e-mail via redactie@jobat.be, dan nemen wij contact met je op!
5 februari 2016Werknemers met een koptelefoon op of oordoppen in: het heeft zo zijn voordelen. Maar welke nadelen zijn er verbonden aan deze nieuwe ‘trend’?
Capaciteit, service en eenvoud. Die drievuldigheid houdt de telecomsector best in het achterhoofd als ze wil scoren in de toekomst.
Yannick werkt sinds april bij Telenet als klantendienstmedewerker op de technische dienst. Met niet meer dan een diploma secundair onderwijs ‘onthaal & pr’ op zak maakte hij zich weinig illusies over zijn startloon.
Er klopt iets niet met werken volgens de traditionele uurregeling. Dat zegt Martijn Wauters, auteur van het boek 'De 38 puntenweek'.
Sommigen hangen uren aan de telefoon, anderen gooien de hoorn zo snel mogelijk dicht. Privé doet u daarmee wat u wil, maar niet als het voor het werk is.
Het surfgedrag blijkt wat pikanter te worden als er niet op kantoor wordt gewerkt.
Met zijn logo en hip pand heeft The Dive, het nieuwe opleidingscentrum van Unilin, wat weg van een discotheek. Waarom is The Dive zo’n opmerkelijk initiatief?
In tijden van krapte op de arbeidsmarkt zien managers een beleid rond diversiteit en inclusie als een middel om mensen aan te trekken.
Door samen de waarden van de FOD op punt te stellen, versterken de medewerkers hun verbinding met de organisatie, hun team, hun functie en zichzelf.