Jezelf zijn op het werk: waarom en hoe?
Waarom is het zo belangrijk om je volledige zelf te zijn in de professionele omgeving waarin je dagelijks vertoeft? We trakteren op enkele tips om dat proces makkelijker te maken.
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Waarom is het zo belangrijk om je volledige zelf te zijn in de professionele omgeving waarin je dagelijks vertoeft? We trakteren op enkele tips om dat proces makkelijker te maken.
Je diploma bepaalt je job voor de rest van je leven. Toch? Bij PepsiCo denken ze daar anders over...
Voor velen roept werken bij de overheid beelden op van regels en bureaucratie in plaats van flexibiliteit en creativiteit. Maar klopt dat ook?
Drie werknemers delen hun ervaringen over hoe het is om te werken met collega’s die neurodivergent zijn...
Een collega die je de oren van je hoofd zaagt, een klant met onredelijke eisen, ... Zijn deze bronnen van frustratie herkenbaar? Dan hebben we de ultieme tip!
Uit onderzoek blijkt dat drie op de tien Belgen ’s middags het liefst alleen eten. Wat zit daarachter? En wat ligt er op hun bord?
Hoewel de intentie van een sorry bijna altijd goed is, bestaat er wel degelijk een foute manier om het te zeggen. Even dieper graven!
Wanneer is het gepast om werk en sociale media te combineren? En wanneer speel je beter op veilig?
Nu 2024 bijna achter ons ligt, is het tijd om ons voor te bereiden op een nieuw jaar. Wat brengt 2025 op vlak van werk?
Een hoge werkdruk en stress zorgen er af en toe voor dat sommigen uit de bocht gaan en beginnen schelden. Hoe jij dan moet reageren? Jobat geeft 3 tips!
Mensen die deeltijds werken, krijgen regelmatig te maken met vooroordelen. Maar de échte reden waarom iemand kiest voor deeltijds werk, is vaak de nood aan flexibiliteit.
De temperatuur op de werkplek blijkt een veelvoorkomend twistpunt tussen collega’s. Maar hoeveel graden is het best op kantoor?
Small talk met je collega's? Het heeft meer voor- dan nadelen. Lees er meer over.
Meer dan zeven op tien werknemers (70,6%) heeft een vriendschappelijke band met zijn of haar collega’s. En er zijn nog méér cijfers...
Van gereedschap voor linkshandigen tot een beleid dat vrouwelijk leiderschap stimuleert: kleine en grote acties kunnen diversiteit en inclusie ondersteunen.
Komt jouw collega vaak te laat op het werk? Als je zelf wél altijd stipt op tijd bent, dan kan dit enorm frustrerend zijn. Hoe pak je dit probleem best aan?
Ik zou graag vier weken aan één stuk vakantie nemen. Maar eigenlijk doet niemand dat in het bedrijf waar ik werk... Doe ik het toch?
Hoe zeg je best 'neen' tegen anderen en waar moet je rekening mee houden?
Ruzie op de werkvloer gaat soms ver. Van weggedraaide bureaus tot pure paranoia. Hoe ga je daar het best mee om?
Met een IQ van minstens 130 is een hoogbegaafde uitzonderlijk intelligent. Maar is hun hoge intelligentie een garantie op een succesvolle carrière?