Weten hoe kandidaten denken? Dat versterkt uw werkgeversmerk!

Wie een heel specifiek doelpubliek wil bereiken, moet weten wat die groep mensen écht interesseert. Om die reden voerde Jobat een grootschalig onderzoek uit in samenwerking met IPSOS. Het resultaat? Perfect inzicht in de drijfveren van jobkandidaten.

Waarom kiezen jobkandidaten wel voor deze werkgever en niet voor die andere? Wat vinden ze het belangrijkste aan hun werkplek? Hoe zwaar weegt het loonpakket door? We hebben het allemaal voor u uitgepluisd met een doortastend onderzoek onder ruim 7.000 Belgen. De ideale database om uw doelgroep mee te leren kennen!

Jobat EBC Studio heeft een grote troef in handen: de Jobat Talent Drivers. Een overzicht van alle drijfveren van de huidige generatie werkzoekenden. Die data verkregen we met een onderzoek dat we in 2022, in samenwerking met IPSOS, uitvoerden onder 6.000 Nederlandstalige en 1.200 Franstalige Belgen. Het leverde een schat aan bijzondere meningen en voorkeuren op, die voor elke werkgever interessant kan zijn.

Maximaal inzicht

We vroegen de geselecteerde deelnemers wat zij zelf belangrijk vinden als ze een job of werkgever kiezen. Ook polsten we naar bepaalde feiten en factoren die wellicht een rol spelen in hun keuzes, zoals hoe vaak ze gecontacteerd worden voor nieuwe jobopportuniteiten, hoeveel tijd ze doorbrengen op (sociale) media, enzovoort. Zo ontstond de Talent Drivers-database.

Met al die duizenden deelnemers hebben we voor maximaal inzicht gezorgd door onderscheid te maken in onder andere hun functietype, werkervaring en regio. Wilt u dus meer weten over de drijfveren van een IT’er, een technieker, een ingenieur of verkoper, dan kunnen we die gegevens in een mum van tijd oproepen. Ook zien we over de categorieën heen gemakkelijk de tendensen en trends die spelen bij carrièrekeuzes. Interessant weetje: de ervaring van een werknemer bepaalt ook zijn of haar drijfveren.

Efficiënte employer branding

We helpen werkgevers zoals u graag om met deze waardevolle informatie aan de slag te gaan. Het voordeel?

  • U leert uw doelgroep beter kennen
  • U krijgt inzicht in de media die uw jobkandidaten consumeren, en daarmee ook toegang tot hun leefwereld.
  • We gaan samen op zoek naar wat u onderscheidend maakt als werkgever voor uw doelgroep om in authentieke storytelling te gieten.

Ook gebruik maken van deze kans?

Of wilt u meer weten over hoe u toekomstige kandidaten het beste bereikt?
Neem gerust contact op via maarten.verstappen@jobat.be.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER MARKETING
Helan zet zich met unieke videocampagne pal in de werkgeversspotlight
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Van bingewatcher naar toekomstige medewerker?
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Top topicals en uw medewerkers: de perfecte MarCom-match
Lees meer