Werken in: Onderscheid u dit najaar als werkgever

Ontdek hoe u dit najaar kunt uitblinken als werkgever met onze special projects.

In de huidige arbeidsmarkt is het een uitdaging om op te vallen en talent aan te trekken, vooral in sectoren waar knelpuntprofielen de norm zijn. Elk talent consumeert verschillende media, waardoor het als bedrijf lastig is om door het bos de bomen te zien. Enter: onze Jobat Talent Drivers. Op basis van diepgaand onderzoek bij 7.000 Belgen, uitgevoerd in samenwerking met Ipsos, weten we precies welke media uw doelgroep gebruikt. Of het nu gaat om finance-professionals, HR-experts, technici of logistieke talenten, wij kennen hun mediaconsumptie en drijfveren als geen ander.

Daarom hebben we onze Special Projects ontwikkeld: vier innovatieve concepten waarmee u zich als werkgever kunt onderscheiden en de juiste kandidaten kunt bereiken. Onze expertise en inzichten vormen samen een krachtige combinatie die ervoor zorgt dat uw boodschap niet alleen wordt gehoord, maar ook blijft hangen.

De samenwerking met Jobat voor onze content marketing op het gebied van employer branding bij Familiehulp is echt een waardevol partnerschap. Het creatieve proces verliep vlot en efficiënt, waarbij we meteen merkten dat Jobat een diepgaand begrip heeft van onze doelen. Het resultaat van onze gezamenlijke inspanningen overtreft onze verwachtingen. We hebben positieve reacties ontvangen en merken duidelijk een toename van betrokkenheid en interesse.
- Stéphane Verbruggen (Familiehulp)

Uw expertise in de kijker

Door uw expertise in de schijnwerpers te zetten, kunt u uw bedrijf aantrekkelijk maken voor potentiële werknemers. Dit najaar hebben wij vier creatieve concepten ontwikkeld die u ondersteunen bij het effectief en doelgericht overbrengen van uw boodschap, van creatie tot volledige media-uitrol.

De samenwerking met Jobat verliep heel vlot. We ervaarden heel veel flexibiliteit om het videoconcept en de campagneplanning naadloos te laten inklikken in onze eigen campagne. We konden zo ons bereik mooi uitbreiden!
- Sofie Pues (Stad Leuven)

Creatieve concepten om uw doelgroep te bereiken

Jobat werkte vier concepten uit die uw bedrijf helpen om zich te onderscheiden. Deze concepten zijn speciaal ontwikkeld om uw doelgroep te inspireren en te bereiken, waarbij we via onze inzichten en krachtige media van DPG Media en Mediahuis zorgen voor maximale impact.

  • 1. Mediaboost
    Heeft u al eigen advertising materiaal of begint u liever van nul? Geen probleem. Via mediaboost helpen wij u om uw boodschap effectief te verspreiden via de nieuwstitels van DPG Media en Mediahuis. Zo bereikt u precies de mensen die u wilt aantrekken.
  • 2. Day in a life
    Wilt u een functie of profiel tot leven brengen? Dan is onze day in a life precies wat u nodig heeft. Onze videograaf legt het dagelijkse werk vast in een krachtige video van 60 seconden, die verspreid wordt via onze media. Hiermee krijgt uw doelgroep een authentiek beeld van wat ze kunnen verwachten.
    Bekijk hier het voorbeeld van BNP Paribas Fortis.
  • 3. Stereo-what?!
    Clichés zijn er in elke sector, maar met ons stereo-what?! pakket ontkrachten wij deze op een doeltreffende manier. Wij verzorgen zowel een video als een artikel inclusief fotoshoot, die de unieke aspecten van uw bedrijf naar voren brengen en zo uw werkgeversmerk versterken.

     
  • 4. Rewind
    Wilt u laten zien hoe een product of project tot stand komt? Met Rewind nemen we uw doelgroep mee achter de schermen. We zorgen voor een videograaf die het volledige proces vastlegt en combineren dit met een artikel dat de nuances van het werk benadrukt.
    Bekijk hier het voorbeeld van De Lijn.

Lees meer over de REWIND-campagne van De Lijn.

Sterke media voor maximale visibiliteit

Maximale zichtbaarheid is essentieel om de juiste talenten aan te trekken. Daarom zetten wij onze zorgvuldig samengestelde mediamix in, gebaseerd op onze inzichten uit de  ‘Jobat Talent Drivers’. Dit onderzoek, uitgevoerd bij 7.000 Belgen, geeft ons precies die informatie die we nodig hebben om te weten welke media het meest effectief zijn voor verschillende profielen als HR, finance, techniek of logistiek. Wij kennen de kanalen die het beste werken om uw doelgroep te bereiken en te inspireren.

Een creatief concept op maat? Kies voor een Creatief Campagne Concept (CCC).

Special projects najaar ’24:

Zet uzelf in de kijker als een werkgever die talent serieus neemt en inspireert.
Dit najaar zetten we in op volgende sectoren:

  • Oktober: Techniek & Engineering
  • Oktober: Finance
  • November: Logistiek & Transport
  • November: HR

Interesse?

Ontdek hoe onze special projects uw bedrijf kunnen helpen om het beste talent aan te trekken en te behouden. Neem vandaag nog contact op met kim.vergaelen@jobat.be voor meer informatie.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER MARKETING
Online audio: boost uw werkgeversmerk via Qmusic, Joe en Willy
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Nieuw! Via CCC connecteert u meer met uw doelgroep
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Go for happy Magazine: diversiteit en ambassadorship in de kijker
Lees meer