Top topicals en uw medewerkers: de perfecte MarCom-match

De ideale manier om uw medewerkers in de schijnwerpers te plaatsen? Met een top topical.

Al eens van de exotische top topicals gehoord? Een handige MarCom-tool die u inzet om uw bedrijf te linken aan themadagen en events. Een perfecte inhaker om uw medewerkers een verdiend plekje op uw socialemediakanalen te gunnen. En potentiële kandidaten warm te maken om bij u aan te kloppen. Benieuwd naar de strategie? Blijven lezen!

Top topicals: wie wat hoe?

We spoelen even terug: top topicals. Top watte? Het zijn speciale dagen, events of thema’s die relevant zijn voor uw bedrijf. Het doel ervan is uw employer branding – dat wat u onderscheidt van de rest van de arbeidsmarkt – te versterken. Zo kan u op de Dag van de duurzaamheid uw duurzame stappen in de kijker zetten en richt u de spotlights op Internationale Vrouwendag op alle vrouwen in het bedrijf. Het zijn onderzettertjes, inhakers en themadagen die u toelaten om uit te pakken met uw diensten en producten.

Naast de traditionele Blue Monday, Valentijn en Gedichtendag, plaatsen enkele top topicals ook een beroep of volledige sector in het zonnige daglicht. En daar liggen kansen voor het grijpen als bedrijf. Dag van de schoonmaker, dag van de landbouw, week van het transport, ... een beter moment zult u niet vinden om uw eigen medewerkers onder de aandacht te brengen. Laagdrempelig én speels. Jobat helpt u een handje.

Waardering als sleutelfactor

De waardering voor uw personeel steekt u best niet onder stoelen of banken. Het is een waar uithangbord van wie u bent als bedrijf. De ideale aandachtstrekker voor potentiële werknemers. Zeg nu eerlijk, wie wil er nu niet in een bedrijf gaan werken dat aan de buitenwereld laat zien hoe fier ze zijn op hun mensen?

Uit de Jobat Talent Drivers blijkt dat waardering één van de vaakst voorkomende drijfveren is in de zoektocht naar een passende werkgever. In plaats van enkel intern schouderklopjes uit te delen, trekt u die waardering dus best door naar de buitenwereld en zet u uw werkgeversmerk extra in de kijker.

Spotlights op uw ambassadeurs

De buitenwereld? Die trotseert u samen met Jobat. Jobat zet alvast op onderstaande themadagen zijn schouders onder een tweewekelijkse mediacampagne. Uitgewerkt in drie pakketformaten krijgt u de kans om enkele medewerkers uit uw bedrijf in de kijker te zetten.

  • 8/03: Internationale Vrouwendag
  • 17/03: Dag van de zorg & welzijn
  • 17/04: Dag van de management assistent
  • 20/06: Dag van de poetshulp
  • 23/06: Dag van de ambtenaar
  • 15/09: Dag van de landbouw
  • 19/10: Dag van de zorg- en verpleegkundige
  • 29/11: Black Friday
  • 4/12: Internationale dag van de bank
  • 12/12: Dag van het transport

De uitgelezen strategie als u altijd al van plan was om die top topicals een plekje op de contentkalender te geven, maar nog niet wist waar u moest beginnen. Daarnaast kan u het materiaal dat wij maken delen op uw eigen sociale media. Een snelle en eenvoudige manier om visibiliteit te creëren zonder dat u veel hoeft te doen.

Past een andere datum beter bij uw sector of activiteit? Geen probleem! Stel uw eigen datum voor en wij helpen u graag!

Kan u als bedrijf wel wat hulp gebruiken om de juiste spot te richten
op uw medewerkers?

Kim Vergaelen is uw go-to!
Contacteer haar rechtstreeks via kim.vergaelen@jobat.be.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER MARKETING
Bereik Gen Z met het Go for Happy magazine
Lees meer
BLOG
Verticale carrière groeimogelijkheden blijft een belangrijk criteria bij eerste job keuze bij jongeren!
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Waarom employer branding?
Lees meer