PepsiCo zoekt kraks met een passie voor chips

Hoe Jobat hen hielp bij hun zoektocht naar een productie operator: een performante mix aan mediakanalen en krachtige visuals.

Superkrak

Een lekker glaasje Pepsi, Ice-Tea of Seven Up, liefst gecombineerd met een lekkernij zoals Lays, Doritos of Cheetos. We kennen PepsiCo allemaal wel!

Hier speelt PepsiCo slim op in met hun creatieve campagne “Superkrak” (Agency d-artagnan). Stap 1 was dan ook om de zoektocht naar een productie operator te koppelen aan deze campagnewebsite: www.superkrak.be

Kandidaten kunnen op deze site via een ludieke test hun 'superkrak' profiel ontdekken en het volledig vacature aanbod van PepsiCo bekijken. De overige kanalen leidden rechtstreeks naar de vacature op Jobat.be en zorgden voor rechtstreekse instroom van sollicitatie clicks.

Een performante digitale mediamix

Jobat wist wat verder te doen! Ze stelde een performante digitale mediamix voor om zowel actief als passief werkzoekenden te bereiken: Jobat.be, Facebook & Instagram, Google Display en nieuwssites advertising.

Permanent optimaliseren

Jobat maakt gebruik van relevante datasegmenten voor het gericht targeten van zowel technische als arbeiders profielen binnen een straal van 30km van Veurne, dit op zowel Jobat.be, de nieuwssites als social media. Daarnaast blijft Jobat de campagne optimaliseren op basis van views, klikgedrag en conversieratio's. 

Pepsico social

Het resultaat

Deze Ninja-campagne leverde PepsiCo maar liefst 174 sollicitatieclicks op! Ook opmerkelijk: de visuals met een specifiek beeld van de job scoorde erg hoog in vergelijking met de eerder creatieve beelden zonder job-beeld.

Pepsico results

Naar welke profielen bent u op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Contacteer uw vaste Jobat-adviseur of bel 02 467 48 00

Gerelateerde artikels
BLOG
Laat uw vacature schitteren! Voeg loon & extralegale voordelen toe
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Uw bedrijf in de schijnwerpers: ontdek onze sectorspecials
Lees meer
CASE
Hoe video de employer branding van UPC KU Leuven versterkt
Lees meer