Nieuwe generatie aanwerven? Zo bereikt u young grads!

Waar vind ik medewerkers tussen pakweg 18 en 24 jaar? Met de krapte op de arbeidsmarkt en de war for talent wordt het aanwerven van Gen Z’ers steeds belangrijker. Gelukkig weten we bij EBC Studio precies hoe de wereld van die generatie in elkaar zit.

De jongeren van vandaag hebben hun diploma gehaald en zouden in theorie klaar zijn voor de arbeidsmarkt. Maar waar zitten ze precies? De kunst is om op die kanalen zichtbaar te zijn waar de young grads zich ook bevinden. Weet u niet waar u moet beginnen, dan heeft EBC Studio een aantal succesformules klaarliggen.

TikTok

Het is veruit de meest populaire app van deze tijd: TikTok. En daar spelen we graag op in. Dit platform is een ideaal employer brandingkanaal waarbij u met filmpjes van slechts 15 tot 30 seconden al een inkijk kunt geven in uw bedrijf, bedrijfscultuur en jobvoordelen. EBC Studio zet deze toffe filmpjes met veel expertise in elkaar en biedt bovendien een uitgebreide mediamix aan. Naast TikTok kan u de content ook gebruiken binnen ons medianetwerk (met o.a. HLN.be en nieuwsblad.be) en als Facebook- en Instagramreel. Hierdoor zorgen we voor de juiste zichtbaarheid door middel van hashtags en targeting.

Hippe videoconcepten

Ook met iets langere filmpjes kunt u young potentials op een laagdrempelige en authentieke manier laten kennismaken met uw bedrijf. Ideaal om te integreren op uw website of social media. We hebben vier unieke videoconcepten voor u klaarstaan om uit te kiezen. Neem nu bijvoorbeeld WTFAQ. In dit concept bespreken we samen met een young grad (die al langer in uw bedrijf werkt) of uw vacatures stroken met de realiteit. Zo gaan we na wat opleidingsmogelijkheden bij jullie betekent, wat het inhoudt om een teamplayer te zijn en wat u mag verwachten bij de term 'afterwork'. Het resultaat is een sterke, ludieke video waarbij we uw bedrijf op een hippe manier in de kijker zetten.

Go for happy Magazine

Go for happy is het magazine van EBC Studio. De inhoud? Allerlei HR-gerelateerde zaken. Voor het decembernummer besloten we alles uit handen te geven, en niet zomaar aan iemand: deze editie werd volledig gemaakt voor en door young grads. De laatstejaarsstudenten van de Arteveldehogeschool in Gent kregen volledig de ruimte om zelf invulling te geven aan het magazine, met een redactieraad als communicatiemoment dat voor veel inspiratie zorgde. Dolores, studente communicatiemanagement: "Het was makkelijk om ons in schoenen van de doelgroep te stellen, want wij zijn de doelgroep. Omdat we zelf de onderwerpen mochten kiezen, bevat het magazine verhalen die ons écht aanspreken."

Kijk, dat is nog eens een team dat van aanpakken weet. Ook opgenomen worden in deze editie van het magazine? Dat kan. Partners zoals Arvesta, Colruyt Group en BNP Paribas Fortis gingen u al voor. Met een combinatie van branded- en non-branded artikels zijn we ervan verzekerd dat Go for happy ook deze keer weer veel jongeren aanspreekt.

Regiospecial Werken in Brussel

EBC Studio heeft nog meer bijzondere events op de planning staan. Voor het vijfde jaar op rij organiseren we namelijk de regiospecial Werken in Brussel. Deze keer dus een jubileumeditie, en daarom pakken we het helemaal anders aan: het volledige event draait rond jonge medewerkers en hun keuze voor Brussel. Geen directieleden rond de tafel, maar allemaal mensen onder de 30. De thema's? Die kiezen ze zelf.

What's in it for you? EBC Studio verbindt de regiospecial aan een campagne voor werken in Brussel. Wilt u zeker zijn dat u jongeren bereikt? Dan kan u ervoor kiezen om ook TikTok in te zetten. De EBC Studio maakt een drietal filmpjes en verspreidt ze via TikTok, Facebook, Instagram en op HLN.be. Zo inspireren we samen de volgende generatie om voor een job in Brussel te kiezen.

Interesse in een van deze oplossingen?

Neem dan zeker contact op met Kim Vergaelen (kim.vergaelen@jobat.be)
Zij helpt u verder met een formule die perfect bij uw bedrijf en doelgroep past.

Gerelateerde artikels
BLOG
Van schoolbank naar de werkvloer: zo neemt u jonge mensen aan
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Bereik gen-z: vijf tips om te scoren op TikTok
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
BASF zocht en vond 100 procesoperatoren dankzij een straffe employer branding campagne
Lees meer