Jobat brengt young grads naar Pfizer

Jobat helpt Pfizer bij het vinden van young professionals.

Onlangs kregen we de vraag van Pfizer om hen bij te staan in hun zoektocht naar young professionals. Ons team van performance marketeers stelde een Ninja traffic campagne op met als doel relevante traffic naar de dedicated landingspagina op de jobsite van Pfizer te brengen. Deze landingspagina werd gekozen aangezien er meerdere functies openstaan op de website van het bedrijf. Onder de young grads werden er twee verschillende doelgroepen geïdentificeerd: (1) ingenieursprofielen en (2) supervisors/teamleiders. Voor elke doelgroep werd er gebruik gemaakt van specifieke copy en beeldmateriaal.

Een doeltreffende digitale mediamix

Om de juiste kandidaten te bereiken, werkte Jobat een performante mediamix uit, gericht op young professionals. Allereerst werd er gekozen voor gerichte visibiliteit op de nieuwssites van Mediahuis en DPG Media (Nieuwsblad.be, GvA.be, HLN.be en Standaard.be). Daarnaast werd de bannering op de nieuwssites versterkt a.d.h.v. adoptimize clicks op HLN.be. Dit product is een banner dat onderaan een nieuwsartikel staat en zichzelf steeds optimaliseert op basis van de uitgeleverde clicks. Verder werd de mediamix versterkt met advertenties op Facebook, Instagram, Google Display & LinkedIn om de relevante doelgroep op deze platformen aan te spreken.

Campagnestrategie

Om de campagne zo succesvol mogelijk te maken, nam ons team van performance marketeers enkele weloverwogen beslissingen:

  • Aangezien het bedrijf op zoek was naar young professionals, kozen we ervoor om de campagne te verspreiden in de studentensteden. Specifiek werd er dus getarget op de regio’s Antwerpen, Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen en Brussel.
  • Omdat LinkedIn voor dit soort profiel een relevant medium is werd ook een LinkedIn-campagne ingezet.
  • Het beeldmateriaal en de copy werd afgestemd op het doelpubliek. Zo brachten we een jonger publiek in beeld om op die manier via beeld en tekst het juiste profiel aan te spreken. Daarnaast werden ook Story-formaten ingezet op Facebook en Instagram, omdat dit een plaatsing is waar young grads zeer actief op zijn.
  • Er werd gekozen voor de nieuwssites van De Standaard, Gazet van Antwerpen, het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws om de campagne te verspreiden. Deze titels werden gekozen in functie van populariteit en het bereiken van hoger opgeleide profielen.
  • Om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken, zetten we onder andere Jobat data in om zo doelgericht mogelijk te werk te gaan. Profielen die op zoek zijn naar jobs binnen engineering en/of binnenkort zullen afstuderen in deze sector kregen het aanbod van Pfizer te zien.

Het resultaat

De Ninja traffic campagne van Pfizer zorgde voor maar liefst 21.594 clicks naar de landingspagina van Pfizer. Missie geslaagd dus!

Naar welke profielen bent u op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Bel 02 467 48 00 of contacteer uw vaste Jobat-adviseur.

Gerelateerde artikels
CASE
Ninja to the rescue! Jobat vindt nieuwe collega door eigen Ninja campagne
Lees meer
CASE
Bouwkundig talent gevonden met Jobat!
Lees meer
CASE
Case in de kijker: vijf verpleegkundigen vertellen over hun job bij Wit-Gele Kruis
Lees meer