Hoe Jobat nieuwe zorgprofielen warm kon maken voor een job bij het Wit-Gele Kruis.
Iedereen ziet zo nu en dan wel eens de bekende Wit-Gele Kruis auto voorbijrijden. Maar weet jij ook hoe het Wit-Gele Kruis zorg biedt, hoe je er zelfstandig kan werken en groeien met een uitgebreid netwerk van collega’s die steeds voor elkaar klaar staan?
Met een nieuwe campagne wou het Wit-Gele Kruis verpleegkundigen over heel Vlaanderen bereiken. Ze deden dit met een awareness-campagne: op basis van inspirerende content waarbij de focus op de unieke band tussen patiënten en verpleegkundigen ligt. Dit werd gekoppeld aan een Power-rekruteringscampagne om gericht de juiste zorgprofielen te laten solliciteren.
1. De unieke band tussen patiënten en verpleegkundigen
Om een sterk en warm verhaal te creëren stelde we het Wit-Gele Kruis de volgende vraag: Wat maakt werken bij het Wit-Gele Kruis zo speciaal? Ze bieden jobs met veel variatie, zelfstandigheid, doorgroeimogelijkheden en sociale collega’s. Maar één feit sprong er bovenuit, die unieke en mooie band tussen patiënten en thuisverpleegkundigen.
Een journalist en fotograaf van Jobat trokken erop uit en creëerde, aan de hand van authentieke getuigenissen, mooie nieuwscontent. Voor de verspreiding kozen we voor de nieuwsmerken HLN.be, nieuwsblad.be en hbvl.be, gezien uit onze talentdrivers naar voren kwam dat we hiermee de meeste verpleegkundigen konden bereiken.
- Ontdek het artikel in het HLN hier: “Thuis zie je hoe patiënten écht zijn”
De artikels verschenen uiteindelijk 482.620 keer in het nieuwsoverzicht en werd 1.876 keer gelezen.
Maar daar bleef het niet bij! Jobat toonde ook een bannering en Facebook-advertentie, met een duidelijke call-to-action, aan het Jobat-datasegment ‘zorgprofielen’ en aan de lezers van de native artikels. Deze banners en advertenties werden 430.864 keer gezien en genegeerde maar liefst 1.895 clicks naar de jobsite van het Wit-Gele Kruis. Op basis van deze clicks bouwde we unieke data voor Wit-Gele Kruis op. Deze data werd ingezet in de volgende fase, de conversiefase, om zeer gericht de juiste doelgroep te bereiken.
2. En dan nu… solliciteren
Het Wit-Gele Kruis had nu getoond wie ze zijn als organisatie. Maar nu was het tijd om de juiste zorgprofielen ook echt te laten solliciteren. Zo kwamen onze performance-experts op het toneel. Zij werkten een campagne uit met online vacatures, Jobat Express mails, banners op nieuwssites van zowel Mediahuis als DPGmedia en retargeting via Jobat ’s netwerk.
Last but not least werden er ook dynamische facebook-advertenties opgemaakt. Deze advertenties werden getoond en aangepast op basis van respons en de Jobat data. Op deze manier bereikten we zowel actief als passief werkzoekenden. En dat bleek een succes! Dit alles zorgde voor 2.499 views en 57 kwalitatieve sollicitatieclicks.
Naar welke profielen ben jij op zoek?
Laat het ons weten en wij vertellen waaruit jouw optimale mediamix bestaat!
Bel 02 467 48 00 of contacteer je vaste Jobat-adviseur.