EBC Studio: ontmoet het team!

Ontmoet het zeskoppige team van EBC Studio, aangestuurd door EBC Studio Manager Hannelore Geldhof.

Van een succesverhaal gesproken! Slechts twee jaar operationeel maar de Jobat EBC Studio heeft nu al heel wat mooie cases op de plank liggen. Het zeskoppige team bestaande uit An, Kim, Fleur, Eva, Charlotte en EBC Studio Manager Hannelore, haalt dan ook graag het onderste uit de kan om kandidaten te inspireren met aansprekende en authentieke content van interessante werkgevers. Hoog tijd om de straffe equipe aan u voor te stellen.

Jobat is meer dan een vacatureplatform. Met boeiende content proberen we als carrièrecoach op te treden in de zoektocht naar de juiste mensen. Sinds maart 2021 maken we ons daarin nog sterker binnen de EBC Studio. “In het begin moesten we nog vaak uitleggen wat employer branding precies inhield, die tijd zijn we gelukkig voorbij”, vertelt Studio Manager Hannelore.

Welke profielen is de EBC Studio rijk?

Hannelore: “Ik sta aan het hoofd van een team van zes met een scherpe focus op strategie. Employer branding is een topic dat in de HR een vaste waarde heeft. We zitten daarom regelmatig samen met HR-managers van bedrijven die bij ons aankloppen.”

Eva: “Al merken we dat ook mensen uit de communicatie- en marketingsector nu een plek aan de vergadertafel vinden. Die eerste briefings zijn altijd heel belangrijk. Op basis daarvan bepalen de employer marketeers een manier om content te verzamelen en de juiste media in te schakelen. Samen met collega’s Charlotte Vermeulen en Fleur Van Belle denk ik mee na over die nieuwscontent.”

Hannelore: “Kim Vergaelen maakt het team compleet. Als business development manager gaat ze op zoek naar bedrijven die onze hulp nodig hebben en probeert ze hen duidelijk te maken dat Jobat meer is dan een jobsite. Die veronderstelling leeft nog hard in de bedrijfswereld, en meer specifiek binnen HR.”

Wat doen jullie concreet?

Hannelore: “Vroeger was de doelgroep vaak ‘de massa’. Door onze data-aanpak is het vandaag veel makkelijker om de beoogde doelgroep te vinden en te targeten. Met ons Talent Drivers-onderzoek creëerden we een dataset met input van 10.000 Nederlandstalige Belgen over hun mediagebruik, drijfveren en voorkeuren. Van onschatbare waarde voor onze campagnes.”

Eva: “De employer marketeers gaan op zoek naar de speld in de hooiberg: welke content is relevant, wie is de doelgroep en hoe bereiken we die? We vertalen als het ware de employer branding naar effectieve verhalen met tekst, foto’s of video. Ook houden we de vinger aan de pols met nieuwere mediakanalen zoals TikTok. We rapporteren tijdens dat proces en doen aan A/B-testing. Zo zien we meteen wat werkt en wat niet.”

Hannelore: “Met de inhoud die we brengen en delen zitten we in de top van de marketingfunnel: awareness creëren. Met de verzamelde data proberen we potentiële kandidaten te activeren door de troeven van een werkgever verder te belichten. Door de aanpak van ons straf team, kunnen we onze klanten ontzorgen in het voeren van hun campagne. Heel wat partners keren dan ook terug voor onze diensten.”

Jullie brengen ook een eigen magazine uit, met welk doel?

Hannelore: “Het Go for Happy magazine is een magazine dat prikkelt, inspireert en helpt om gelukkiger te worden in uw loopbaan. Met dat magazine laten we bedrijven hun karretje aan dat van ons hangen. Ongeveer 80% van het magazine is branded content. We trekken de onderwerpen best breed: werkgeluk, talent development, gendergelijkheid, inclusie, …. Bedrijven die daarop intekenen krijgen twee maanden visbiliteit door onze crossmediale aanpak. Met de nodige creativiteit proberen we de bedrijven daarin te laten opvallen.”

Eva: “Het decembernummer van het magazine zal opnieuw een samenwerking met de journalistiek-, communicatie-, grafische én digitale media-opleidingen van Arteveldehogeschool zijn. Jonge mensen hebben een frisse blik op thema’s zoals inclusie en werkgeluk. Dat is een grote meerwaarde voor onze klanten.”

Hannelore: “Net zoals wij een frisse blik hebben op de verhalen van onze klanten. Wij brengen andere onderwerpen dan ze verwachten of intern zouden uitkiezen. Die content wordt ook goed onthaald door de eigen werknemers.”

Wil u top-of-mind worden bij uw doelgroep?

Neem contact op met Kim Vergaelen - kim.vergaelen@jobat.be - van EBC Studio.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER MARKETING
Top topicals en uw medewerkers: de perfecte MarCom-match
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Bereik Gen Z met het Go for Happy magazine
Lees meer
WHITEPAPER
Ontdek de (mis)match tussen de verwachtingen van werknemers en werkgevers
Lees meer