Ontdek hoe Jobat Teleperformance heeft bijgestaan in hun zoektocht naar Customer Service professionals die wilden werken in het prachtige Griekenland.
Hoe ga je te werk bij het vinden van Customer Service professionals voor een baan in het buitenland? Ons antwoord: met een doeltreffende combinatie van de juiste media en slimme data. In opdracht van Teleperformance lanceerde Jobat een Ninja Job Performance-campagne om een succesvolle zoektocht te realiseren.
Een performante digitale mediamix
Om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken, werkte Jobat een performante digitale mediamix uit. Deze mix omvatte Facebook-, Instagram- en Google Display advertenties, evenals targeted bannering op de nieuwssites van Mediahuis en DPG Media (Nieuwsblad.be, HLN.be, GvA.be, HBvL.be en Standaard.be).
In het kader van deze zoektocht werkten we ook een Facebookcampagne uit. Hierbij maakten we gebruik van verschillende dynamische advertenties met verschillende soorten copy. Om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken, werd er getarget op basis van onze eigen Jobat data, aangevuld met data van Facebook.
Optimalisaties
Na een periode van 3 weken vond er overleg plaats met de klant, waarna verdere optimalisaties werden doorgevoerd om tot een optimaal resultaat te komen. Allereerst werd er besloten om meer focus te leggen op het gebruik van video om de beleving in Griekenland te benadrukken. Daarnaast werd de tijdsbepaling van de vacature uitgebreid, waardoor ook kandidaten met een kortere beschikbaarheid werden bereikt. Bovendien werd de regio binnen België uitgebreid om een breder publiek aan te spreken en het bereik te vergroten.
Het resultaat?
Dankzij de Ninja Job Performance-campagne kreeg de vacature van Teleperformance veel visibiliteit, met maar liefst 1.121 views. Dit resulteerde uiteindelijk in 14 sollicitaties.
Naar welke profielen bent u op zoek?
Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Bel 02 467 48 00 of contacteer uw vaste Jobat-adviseur.