Hoe Jobat op zoek ging naar een nieuwe event marketeer
Jobat ging een tijdje geleden op zoek naar een nieuwe event marketeer. En hoe kan je dat beter doen dan gebruik te maken van je eigen sterktes? We werkten een Ninja campagne uit om onze zoektocht succesvol te laten verlopen.
Een performante digitale mediamix
De vacature werd op Jobat.be geplaatst, waarbij een digitale mediamix werd opgesteld om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken. Hierbij werd ingezet op Facebook, Instagram, Google Display, LinkedIn en bannering advertenties op de nieuwssites van DPG en Mediahuis (HLN, het Nieuwsblad, De Standaard,…).
Om in de Ninja campagne het geschikte doelpubliek te bereiken werd er gebruik gemaakt van de eigen Jobat data. Deze data wordt op basis van websitebezoekers op Jobat.be, clicks op de Jobat mailings etc. samengesteld om zo de geschikte profielen te bereiken. De kandidaten werden vervolgens naar de website van Mediahuis geleid om daar het sollicitatieproces verder te zetten.
Het resultaat
Onze NINJA campagne was zeer succesvol. Zo hebben 29 kandidaten hun gegevens achtergelaten waarbij 5 personen de ideale mix van marketing en eventorganisatie hadden. Tenslotte werd deze campagne beëindigd met een effectieve aanwerving van onze nieuwe event marketeer Karen.
Ik ervaarde mijn sollicitatieproces bij Jobat als een zeer fijne ervaring. Het begon met een vacaturetekst die meteen in het oog sprong door de focus te leggen op 'de mens'. Vervolgens kreeg ik een praktische case voorgeschoteld waardoor ik meteen een goed beeld kreeg van de concrete job inhoud. Tenslotte werd ik voorgesteld aan de collega's. Kortom het plaatje klopte voor mij van het begin tot het einde!
- Karen Bulterys – Event Marketeer bij Jobat sinds 17 oktober
Ook zin om bij Jobat te werken?
Neem een kijkje op onze vacaturesite en misschien wordt u onze nieuwe collega!