Geen geschikte kandidaten vinden, omdat onvoldoende mensen je bedrijf kennen? Het overkwam Juttu.
Voor hun nieuwe winkel in Hasselt zochten ze tevergeefs naar de juiste medewerkers. Met een mix van authentieke storytelling en krachtige performance marketing lukte het wel! En hoe!
Het winkelconcept van Juttu was onvoldoende gekend in de regio van Hasselt. Dat zorgde ervoor dat zij geen geschikte kandidaten vonden voor de gloednieuwe winkel die daar zijn deuren opende. Daarom lanceerde Juttu via Jobat een awareness-campagne: met inspirerende content wilden zij het concept bekender en aantrekkelijker maken voor kandidaten. Dit werd gekoppeld aan een Ninja-rekruteringscampagne om concrete sollicitaties te ontvangen.
1. Content-creatie
Inspirerende content start bij authentieke verhalen. Jobat stuurde een journalist en fotograaf langs en interviewde de mensen achter Juttu. In het eerste artikel deden we het winkelconcept uit de doeken, zodat lezers het leren kennen. In het tweede artikel lieten we Store Manager Charlotte aan het woord om te vertellen hoe het is om bij Juttu te werken.
2. Storytelling via de juiste media
Van zodra het verhaal van Juttu in twee sterke artikels gegoten was, was het tijd om die te verspreiden. We kozen voor de nieuwsmerken HLN.be, nieuwsblad.be en hbvl.be. Aangezien Juttu specifiek medewerkers zocht voor de winkel in Hasselt, besloten we geotargeting in te stellen op Limburg. Dat betekent dat enkel de bezoekers van de nieuwssites die in Limburg wonen, de artikels zagen verschijnen in het nieuwsoverzicht. Onderaan de artikels voegden we een opvallende call-to-action toe naar de jobs.
In totaal verschenen beide artikels meer dan 300.000 keer via native aanjagers (zo’n nieuwsblokje in het nieuwsoverzicht) op HLN.be, nieuwsblad.be en hbvl.be én werden ze 5.499 keer gelezen.
Ontdek de twee artikels hier:
Dat smaakte naar meer! Om extra traffic te genereren naar de artikels lanceerden we nog een Facebook-campagne. We plaatsten advertenties op Facebook en koppelden daar ons eigen Jobat-datasegment van retail aan om relevante kandidaten te bereiken.
Het werkte! Want de Facebook-ads brachten maar liefst 6.816 extra clicks op naar de artikels!
3. Kandidaten genereren
De artikels over Juttu werden met veel interesse gelezen door het doelpubliek. Nu was het tijd om de juiste mensen te converteren, om hen aan te zetten tot solliciteren voor de winkel in Hasselt. Daarom haalden we onze Ninja Job Performance trukendoos van stal.
Onze Ninja Job Performance is een formule op maat. Dat betekent dat een van onze performance experts aan de slag gaat en een optimale mediamix uitwerkt op basis van je specifieke vacature(s). In het geval van Juttu bestond de mediamix uit twee Full Network Job postings, bannering op de nieuwssites van DPG Media en Mediahuis en advertenties op Facebook, Instagram, LinkedIn en Google Display.
Wat eerder niet lukte, gebeurde nu wel. De sollicitaties stroomden binnen. In totaal leverde de Ninja-campagne 11.090 clicks op naar de jobs van Juttu en 60 concrete sollicitaties! De campagne werd zelfs vervroegd stopgezet op vraag van Juttu, omdat ze al snel voldoende kwalitatieve sollicitaties ontvangen hadden.