Ontdek hoe Wit-Gele Kruis Vlaanderen en Jobat EBC Studio samen een succesvolle employer branding campagne opzetten, met vijf thuisverpleegkundigen in de hoofdrol.
Eind vorig jaar sloegen het Wit-Gele Kruis Vlaanderen en Jobat EBC Studio de handen in elkaar. Onze missie? Het versterken van hun employer brand, met in de hoofdrol vijf thuisverpleegkundigen. Hun doel was helder: de waarde en het belang van deze zorgprofessionals benadrukken. Dit deden we met een slimme, tweedelige campagne die de aandacht trok en tot actie aanzette. Een schot in de roos: de artikelen werden maar liefst 18.613x gelezen.
Verhalen die raken: thuisverpleegkundigen aan het woord
Hoe u de aandacht trekt van zorgkundigen? Door eigen ambassadeurs hun persoonlijke ervaringen en successen te laten delen. Dat begreep Wit-Gele Kruis Vlaanderen als geen ander. Ze brachten vijf authentieke verhalen van mensen zoals Chomi en Chichi. Lezers kregen informatie over de positieve aspecten van het werk en de organisatie. Dit maakte de job als thuisverpleegkundige aantrekkelijk, nog voordat potentiële kandidaten een vacature zagen.
De campagne verscheen op diverse kanalen, waaronder jobat.be, hln.be en nieuwsblad.be en sociale media, waardoor de verhalen een groot publiek bereikten. Dankzij straffe titels (“Voor mensen zorgen is mijn droomjob”) en sterke foto’s trokken we de aandacht van de doelgroep. Zo kwam de campagne 2.179.650x in beeld wat leidde tot 18.613 clicks naar het artikel. De bezoekers registreerden we in een uniek datasegment, exclusief voor Wit-Gele Kruis Vlaanderen.
Retargeting naar de jobsite
Drie weken lang gebruikten we de verzamelde data uit de inspiratiefase om de doelgroep te bereiken. Daarbij ging het niet enkel om mensen die doorklikten naar het artikel, maar ook mensen die interesse hadden getoond in termen zoals 'zorg'. Vervolgens hebben we ingezet op onze kracht: een sterke mediamix met content op allerlei kanalen, richting de jobsite van Wit-Gele Kruis. In totaal registreerden we maar liefst 5.341 clicks naar hun landingspagina.
Learnings uit de campagne
- 1. Authenticiteit voorop: Door echte verhalen van medewerkers centraal te stellen, resoneerde de campagne met potentiële kandidaten
- 2. Strategische contentmix: In de campagne gebruikten we zowel geschreven artikelen als videocontent. Door dit te verspreiden op kanalen waar zorgkundigen opzitten, bereikten we de doelgroep.
- 3. Data-gedreven benadering: In de activatiefase zorgde slim gebruik van data voor retargeting voor een flinke boost. Het resultaat? Een hoog aantal clicks naar hun landingspagina.
De samenwerking tussen Wit-Gele Kruis Vlaanderen en Jobat EBC Studio toont aan hoe belangrijk een doordachte aanpak is bij het bouwen aan een sterk employer brand.
Benieuwd hoe wij uw organisatie kunnen versterken?
Neem contact op via maarten.vanderstappen@jobat.be.