Bereik gen-z: vijf tips om te scoren op TikTok

Ook voor uw bedrijf kan TikTok interessant zijn, zeker als u gen-z wil bereiken.

Als u nog nooit van TikTok gehoord heeft, dan leefde u waarschijnlijk onder een steen. Het sociale netwerk overschreed onlangs de kaap van 1,4 biljoen gebruikers. Vroeger lag de focus op TikTok (of Musical.ly) voornamelijk op lip-syncing, maar tegenwoordig passeert elk onderwerp de revue. Ook voor uw bedrijf kan TikTok interessant zijn, zeker als u gen-z wil bereiken.

Bij EBC Studio spelen we steeds in op de tendensen van de markt. Daarom zien we TikTok als een belangrijk en nieuw employer branding kanaal. Met filmpjes van slechts 15 à 30 seconden kan u al een inkijk geven in uw bedrijf, cultuur en werknemers. Ondertussen hebben we expertise uitgebouwd in de aanpak van TikTok en dit om de juiste doelgroep te bereiken. Daarnaast biedt EBC Studio een unieke mediamix aan waardoor u TikTok-filmpjes ook kan gebruiken binnen ons medianetwerk (hln.be & nieuwsblad.be) en als Facebook- & Instagramadvertentie.

Vijf tips om te scoren op TikTok

1

Moet u als werkgever dansjes maken op TikTok? Zeker niet! Wel raden we aan om uw content educatief, entertainend of inspirerend te maken. Vergeet ook niet om trends, hashtags en populaire muziek te gebruiken. Daardoor wordt de content meer gepusht bij de juiste doelgroep. EBC Studio heeft de laatste maanden een aantal concepten uitgewerkt waarvan we weten dat ze werken op TikTok. Ze zijn zowel entertainend als inspirerend en zorgen voor heel wat views en clicks.

2

Ze zeggen wel eens: u moet als bedrijf gaan waar je doelgroep zit. Wilt u dus jonge mensen op een laagdrempelige manier bereiken? Dan is TikTok hét platform waar u op moet focussen. Er zitten maandelijks zo’n 3,6 miljoen actieve gebruikers op TikTok waarvan 44% tussen 18 en 24 jaar. Dat is een stuk meer dan bij Instagram en Facebook. Meer inzichten deelt EBC Studio graag tijdens kick-off meetings.

  

3

TikTok is nog een nieuw platform. Daardoor kunt u makkelijk en snel een following uitbouwen met relatief weinig inspanning. Ook TikTok-marketing staat nog in z’n kinderschoenen. Daardoor is de markt nog niet verzadigd en worden uw advertenties méér gezien dan pakweg op Facebook en Instagram. TIP: Adverteren op TikTok wordt nauwelijks gedaan door bedrijven en er is weinig kennis rond. EBC Studio heeft reeds ervaring om uw bedrijf bij de juiste doelgroep te krijgen.

4

Moet u nu duizenden volgers hebben om populair te zijn op TikTok? Nee! TikTok hecht veel belang aan engagement. Het algoritme leert wat mensen leuk vinden op basis van engagement (lees: liken, sharen en reacties) om zo voortdurend aangepaste content te tonen. Daardoor kunt u héél snel héél veel likes en reacties krijgen op uw video’s en kan uw content héél snel viraal gaan – ook al heeft u nog geen volgers.

5

Door de juiste concepten, hashtags en muziek te gebruiken, bereikt u uw doelgroep. EBC Studio heeft de afgelopen maanden zich volledig verdiept in de TikTok-wereld en weet wat werkt bij welke doelgroep.

Wilt u zich ook verdiepen in de wondere wereld TikTok? Dat kan!

Neem contact op met Kim Vergaelen (kim.vergaelen@jobat.be) voor meer informatie.

Gerelateerde artikels
CASE
Hoe video de employer branding van UPC KU Leuven versterkt
Lees meer
CASE
Het verhaal van... het Wit-Gele Kruis!
Lees meer
CASE
Operatoren gezocht! Volvo gaat resoluut voor mobile friendly solliciteren
Lees meer