Bereik Gen Z met het Go for Happy magazine

Bedrijven doen er alles aan om jongeren aan te trekken. Daarom geeft EBC Studio dit najaar een nieuwe editie van het Go for Happy Magazine uit, rond het thema young grads. Lees er hier meer over!

We weten het: het is een uitdaging om Gen Z te bereiken. Ze bevinden zich op media waar u mogelijk geen gebruik van maakt. Ze hechten waarde aan andere zaken en onderwerpen. En ze zoeken niet op een traditionele manier naar een job. De EBC Studio begrijpt dit als geen ander. Daarom bieden we met het Go for Happy magazine een medium aan waarmee u jongeren rechtstreeks kunt bereiken.

Voor het derde jaar op rij nemen de jongeren van de Arteveldehogeschool het magazine over en geven ze er hun eigen draai aan. De studenten van Journalistiek, Communicatiemanagement en Grafische en Digitale Media kiezen de onderwerpen, designen het magazine en schrijven de artikelen van a tot z. Alle input komt van de young grads zelf – het wordt een magazine voor én door jongeren, met content die ze zelf willen lezen. Vorig jaar namen er al heel wat sterke bedrijven deel, waaronder Colruyt Group, Meat & More, Ferm, Arvesta, BNP Paribas Fortis en Pepsico.

Candidate experience: wat onderscheidt u?

In het decembernummer staat dit jaar het onderwerp candidate experience centraal. We willen weten wat u onderscheidt als bedrijf en hoe u het verschil maakt voor jongeren op vlak van candidate experience. Blinkt u uit in persoonlijke begeleiding? Heeft u een interactief sollicitatieproces? Gebruikt u AI om jongeren hun vragen te beantwoorden? Of organiseert u jongerenevents? Wij willen het horen! Wij willen weten welke unieke ervaringen uw organisatie aanbiedt om jong talent aan te trekken. Onze jongeren gaan met u in gesprek en zoeken naar de juiste verhalen. Alle straffe content verschijnt in ons magazine (Nieuwsblad en De Standaard) – in print én digitaal.

Kruisbestuiving met jongeren

Voor de start van het magazine organiseren we een redactieraad, een rondetafelgesprek waar onze partners dieper ingaan op de topics die we in de volgende editie bespreken. De redactieraad van het decembernummer vindt plaats op donderdag 28 september bij de Arteveldehogeschool. Zo kan u meteen connecteren met de jongeren die het magazine maken. U kan samen met hen in gesprek gaan over mogelijke topics en meteen polsen of uw ideeën aanslaan bij de doelgroep. Een uniek moment voor kruisbestuiving!

Neemt u voor het eerst deel aan het magazine?

Wij hebben een uniek welkomstaanbod voor nieuwe partners.
Via kim.vergaelen@jobat.be ontdekt u er meer over.

Zichtbaar in de media: TikTok & hln.be

Wist u dat 80% van de jongeren TikTok gebruikt? En dat slechts een fractie van de bedrijven dit kanaal inzetten voor hun employer branding? Zonde! Want via TikTok kan u op een laagdrempelige manier jongeren laten kennis maken met uw werkgeversmerk. Voor ons Go for Happy magazine trekken we dus ook volledig de TikTok-kaart. Onze jongeren komen bij u langs en maken filmpjes over hun ervaring binnen uw bedrijf. Deze filmpjes lanceren we organisch op onze TikTok-, Facebook-, Instagramkanalen én op hln.be. Zo geniet u van maximaal bereik bij de juiste doelgroep. Wilt u nog een stap verder gaan? Dan kan u kiezen voor onze TikTok-upgrade, waarmee we meerdere kortere filmpjes maken om uw bedrijfscultuur en jobvoordelen in de spotlight te zetten.

Gaat u liever voor een langere beeldweergave van uw bedrijf, dan kunt u EBC Studio ook voor een video-upgrade inschakelen. Met een concrete, toffe video laten we toekomstige kandidaten zien waar ze bij u op kunnen rekenen en wat uw werkplek tot een echte opportuniteit maakt.

Heeft u interesse en wilt u deel uitmaken van deze publicatie?

Neem voor donderdag 1 juni contact op met Kim Vergaelen via kim.vergaelen@jobat.be!
Zij vertelt u graag meer over de mogelijkheden.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER MARKETING
Op zoek naar knappe IT-koppen? Doe mee aan onze Expert Special!
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Waarom employer branding?
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Nieuwe generatie aanwerven? Zo bereikt u young grads!
Lees meer