BASF zocht en vond 100 procesoperatoren dankzij een straffe employer branding campagne

BASF werkte samen met Jobat EBC Studio om 100 procesoperatoren aan te trekken via een diverse campagne met tekst, beeld en TikTok.

Het aantrekken en behouden van talent is essentieel voor het succes van elke organisatie. BASF, het grootste chemische productiecentrum van België, begrijpt het belang van employer branding als geen ander. Dit voorjaar hielp Jobat EBC Studio hen om technici en procesoperatoren aan te trekken. Na hun deelname aan de Jobat specials techniek en chemie vonden ze maar liefst 100 procesoperatoren. Onze aanpak? Een campagne via tekst, beeld én TikTok.

Trek de aandacht van technici en ingenieurs

Hoe u de aandacht trekt van technici en ingenieurs? Door eigen ambassadeurs hun persoonlijke ervaringen, successen en toekomstvisie te laten delen. Om tot deze inzichten te komen, organiseerde Jobat EBC Studio en rondetafelgesprek en lieten we drie medewerkers vertellen over de elektrificatie van hun Antwerpse site. Hierdoor werd een boeiend beeld gevormd over het innovatieve werk dat ze bij BASF verrichten.

Uit het gesprek maakten we twee diepgaande artikelen. Elk artikel belichtte verschillende aspecten van het gesprek en bood een kijkje achter de schermen van de technici en ingenieurs van BASF Antwerpen.

De artikelen verschenen op de nieuwstitels van destandaard.be en hln.be. Daarnaast hebben we onze eigen Jobat media (LinkedIn, mailings, ...) ingezet, verscheen het verhaal in Het Laatste Nieuws en werd het geboost via sociale media. Mét resultaat. In totaal kwam de campagne 1.631.199 keer in beeld en werd het artikel 7.018 keer gelezen. Een succesvolle campagne dus!

Inspirerende verhalen van jonge procesoperatoren

Om hun opendeurdag van zaterdag 14 mei in de kijker te zetten, deed BASF Antwerpen opnieuw een beroep op onze expertise. Deze keer lag de focus op het bereiken van Gen Z. Door het succes van onze techniek-campagne, kozen we nogmaals voor een rondetafelgesprek. Deze keer lieten we vier jonge procesoperatoren aan het woord die vol enthousiasme vertelden over hun functie en werken bij BASF Antwerpen.

De content werd gepubliceerd op hln.be en destandaard.be en via onze eigen Jobat media (LinkedIn, mailings, ...).

Om de jonge doelgroep optimaal te bereiken, zorgden we voor een straffe sociale mediacampagne. We creëerden drie korte en hippe video’s die we lanceerden op onze nieuwstitels, TikTok én Instagram Reels. Met deze strategie konden we op een laagdrempelige en aantrekkelijke manier jong talent aanspreken.

De video’s werden op maat gemaakt door de Jobat EBC Studio en hebben hun effect niet gemist. Zo zorgen ze voor 3.395 extra clicks op de artikelen en kwam de video bijna 400.000 keer in beeld bij de doelgroep 18 – 35 jaar.

De hele campagne liep anderhalve maand. In totaal haalden we 9.985 clicks en kwam de campagne 1.741.901 keer in beeld. Het strafste van al? BASF vond hun 100 procesoperatoren. Missie geslaagd dus!

Dit najaar organiseert de Jobat EBC Studio opnieuw
een special techniek (oktober) en special chemie (november).

Voor meer informatie kan u terecht bij kim.vergaelen@jobat.be.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER MARKETING
Weten hoe kandidaten denken? Dat versterkt uw werkgeversmerk!
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Helan zet zich met unieke videocampagne pal in de werkgeversspotlight
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
Top topicals en uw medewerkers: de perfecte MarCom-match
Lees meer