3 redenen waarom print onmisbaar blijft

In het digitale tijdperk lijkt offline adverteren passé. Maar de kracht van gedrukte vacatures valt niet te onderschatten. Als werkgever geeft u daarom best de voorkeur aan crossmediaal adverteren, over verschillende kanalen heen. Zo plaatst u bijvoorbeeld een oproep in de weekend- of weekkrant én schrijft u aangepaste vacatureteksten voor de Jobat-website.

Ontdek drie redenen waarom print nog altijd leeft én rendeert.

1. Print vangt de aandacht net iets langer

Online content kan heel gericht zijn, maar is vaak van voorbijgaande aard. Een kandidaat scrolt snel over een vacature heen of is alweer vergeten welk interessant bedrijf hij of zij gisteren online tegenkwam. Print vangt de aandacht net wat langer. Een krant of magazine is een bewuste aankoop van de lezer. De kans is dan ook groot dat uw vacature meer aandacht krijgt. Gedrukte woorden hebben een langere houdbaarheidsdatum en nodigen uit om opnieuw vast te pakken. Een mix van online én offline vacatures is daarom slim. Hoe meer uw vacature opvalt – op verschillende kanalen – hoe sneller een passief werkzoekende toch solliciteert.

TIP:
Met een QR-code naar de vacature op Jobat.be prikkelt u de lezer om meteen en heel eenvoudig online te solliciteren.

2. De krant blijft op tafel liggen

De krant krijgt in menig Vlaamse huiskamer een plekje aan de ontbijttafel. In het weekend blijft het exemplaar meestal zelfs wat langer op de keukentafel liggen. Het ideale moment om als werkgever in het gesprek te kruipen. Een vacature in de krant is een ideale ijsbreker voor conversatie. Het is een ongedwongen manier van aandacht vragen. Geen schreeuwerige boodschappen via sociale media. Maar enkele regels tussen het nieuws van alledag door.

3. Niet elke doelgroep zit online

Het lijkt gelogen, maar niet iedereen zit anno 2023 op sociale media. De kans bestaat dat een potentiële kandidaat geen idee heeft hoe LinkedIn werkt of de weg naar online jobsites nog niet vond. Analoog leven is niet enkel weggelegd voor de oudere generatie, meer en meer twintigers en dertigers kiezen zelf bewust voor een leven zonder sociale media en online aanwezigheid. Om die doelgroepen ook mee te krijgen, is print een must.

Hulp nodig met uw rake printadvertenties?

Wij zijn er voor u! Contacteer uw vaste Jobat-adviseur of bel 02 467 48 00.

Gerelateerde artikels
BLOG
Van schoolbank naar de werkvloer: zo neemt u jonge mensen aan
Lees meer
BLOG
Het juiste talent binnenhalen in een kmo
Lees meer
CASE
PepsiCo zoekt kraks met een passie voor chips
Lees meer