Werken als thuisverpleegkundige bij het Wit-Gele Kruis: “Ik ga werken met een glimlach en kom met een glimlach thuis”
Chomi werkt als thuisverpleegkundige bij het Wit-Gele Kruis: “Ik ga werken met een glimlach en kom met een glimlach thuis”
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Chomi werkt als thuisverpleegkundige bij het Wit-Gele Kruis: “Ik ga werken met een glimlach en kom met een glimlach thuis”
Van alle werknemers in ons land heeft zowat 36 procent af te rekenen met werkstressklachten.
Na de Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) is er nu ook Mixed Reality (MR)! Wat betekent het en wat kan het voor jou betekenen op de werkvloer?
Systematisch overwerken kan stress, moeheid en tegenzin opleveren. Met deze tips vermijd je de negatieve effecten van overmatig overwerk.
De verpleegkundige is goed voor ruim een kwart van alle openstaande jobs in de zorgsector. Maar tegelijk telt de sector ook heel wat niet-zorgjobs.
Jos Vanhoof, bestuurslid van artsensyndicaat BVAS en zelf ook huisarts, ziet diverse oorzaken waarom zijn beroep onder druk staat...
De zorgsector schreeuwt om personeel. Om dit te kunnen bewerkstelligen zijn er diverse opleidingsstelsels in het leven geroepen. Hoe gaat dat in zijn werk?
Ben jij immuun voor een burn-out? Denk niet dat het jou nooit kan overkomen, want het aantal werknemers dat uitvalt door een burn-out stijgt elk jaar.
In welke sectoren zijn flexi-jobbers alomtegenwoordig? En wie maakt het meest gebruik van de flexi-optie?
Karla en Jolien voelen zich als een vis in het Pfizer-water. “We werken in een ontzettend innovatief bedrijf met heel uitdagende projecten.”
Vaak worden de termen employer branding en employer marketing door elkaar gebruikt. Toch staan ze voor iets anders. Bij employer branding breng je jouw bedrijfscultuur op een zo aantrekkelijk mogelijke manier over. De volgende stap is employer marketing: je brengt de juiste boodschap naar de juiste doelgroep zodat ze voor jou komen of blijven werken.
In januari lanceert Antwerp Management School de vierde editie van het certificatietraject Baanbrekende Werkgever. Mark Maldeghem (Algemeen Directeur Jobat) en Ruben Van Goethem (Oprichter Baanbrekende Werkgever) geven zes goede redenen om deel te nemen aan het traject.
Een goede balans tussen werk en privé: het is een streefdoel voor veel bedrijven en werkgevers, maar niet altijd even makkelijk in de praktijk. Bij AFAS trachten ze het daarom op een andere manier aan te pakken.
Duurzaam werk bij Solita, dat is een zorgende werkomgeving waarin de mens centraal staat. Maar duurzaamheid vertaalt zich ook naar bijvoorbeeld mobiliteit.
Als Baanbrekende Werkgever zet ING in op twee speerpunten: duurzame mobiliteit en welzijn. Vandaag is welzijn – in al zijn facetten – meer dan ooit een prioriteit. Met het Vitality Boost-programma mikt ING op een positieve impact.
Werkgevers moeten hun queeste richting werkgeluk laag per laag aanpakken. “Luister naar je medewerkers, zonder een oordeel over hen te vellen. Dat is veel belangrijker dan een zoveelste jaarlijks event.”
Een zinvolle, motiverende en uitdagende werkcontext waarin de ontwikkeling en het welzijn van elke medewerker centraal staat. Dat is het doel van ARTwave, het programma voor culturele verandering binnen de Federale Pensioendienst.
De 120 medewerkers van ingenieurs- en architectenbureau Evolta delen één visie: meerwaarde creëren voor de eindgebruikers en hun omgeving. Om ervoor te zorgen dat de teams steeds voluit hun schouders onder de projecten kunnen zetten, heeft Evolta een eigen kijk op samenwerking.
De voorbije jaren nam Rumst een nieuw organisatieplan in gebruik. De gemeente verzamelde alle medewerkers en netwerkpartners in het Landschapskantoor, om zo meer in te zetten op innovatie, netwerken en welzijn.
Liantis waardeert en stimuleert duurzaam ondernemerschap proactief. Net daarin maakt Liantis het verschil.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu