Word slimmer in 9 simpele stappen
Wie niet slim is, moet sluw zijn. Met enkele eenvoudige tips kan je slimmer worden en je intellectuele collega’s van de troon stoten.
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Wie niet slim is, moet sluw zijn. Met enkele eenvoudige tips kan je slimmer worden en je intellectuele collega’s van de troon stoten.
Het is vaak niet makkelijk om op een drukke werkplek steeds je productieve zelf te zijn. Enkele tips waarmee je wél het maximum uit je werkdag kan halen!
Onderzoek toont aan dat de eigen persoonlijkheid een sterkere voorspeller is voor prestaties en carrièresucces dan een groot en invloedrijk sociaal netwerk.
Vanaf 1 januari verandert er voor alle werknemers heel wat. Ingewikkelde materie, maar met onderstaande 10 beelden ben je vliegensvlug mee.
Een job in Silicon Valley. Het is de natte droom van elke IT’er. Voor Tom Pennings kwam die al vroeg uit. “Na mijn studie kon ik er aan de slag.”
De VS, Australië en Canada zijn voor Belgische jongeren de favoriete bestemming voor een buitenlandse job. Maar daar mag wel wat tegenover staan, vinden ze.
Mannen tussen 24 en 35 jaar hebben de grootste neiging om bedrijfsgegevens te stelen. Dat wijst een studie uit waarin 150 datadiefstallen werden bestudeerd.
Vlamingen zijn doorgaans nogal honkvast. Nochtans kan een internationale studie- of werkervaring je zeer gegeerd maken op de arbeidsmarkt.
Een overzicht van de evolutie van het cv dat geleidelijk aan uitgroeide tot een van de belangrijkste onderdelen van het sollicitatieproces.
Als je niet kan delegeren, dan is een leidersrol niet voor jou weggelegd. Om het te schoppen tot leidinggevende moet je een nieuwe 'ik' creëren.
Verscheidene studies aan dat stoppen met werken niet noodzakelijk goed is voor je gezondheid. De redenen?
Een alternatieve aanpak om een job in de wacht te slepen kan ervoor zorgen dat jij gekozen wordt uit die grote groep sollicitanten.
Een onderzoek bij 2.500 Britse kantoorwerkers toont aan dat 94 procent bij voorkeur via e-mail communiceert in plaats van te telefoneren.
Volgens de Amerikaanse klinisch psycholoog Meg Jay bestaan er enkele carrièremythes over de eerste werkjaren die niet altijd correct zijn.
Oudere werknemers zijn net zo productief als hun jongere collega's. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van een Britse liefdadigheidsorganisatie.
Stress- en burn-outklachten dwingen je tot verandering, want je zit in de knoop. Dit kan angst opleveren, maar je kan er ook je voordeel uithalen.
Het eenheidsstatuut voor arbeiders en bedienden gaat voorbij aan een veel grotere discrepantie: die tussen statutair en contractueel overheidspersoneel.
De stijgende pensioenlasten brengen steden en gemeenten in financieel nauwe schoenen. Heel wat besturen plannen besparingen. De impact op het personeel?
Onderhandelingen over belangrijke aanpassingen aan het arbeidsrecht gaan vaak voorbij aan de impact op de overheidssector.
Het geheim van een goed gesprek? Luisteren. Maar naast goed kunnen luisteren bestaan er nog enkele andere nuttige regels voor een vlotte conversatie.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu