10 manieren om altijd op tijd te zijn
Op tijd komen, is een vaardigheid. En vaardigheden kan je leren. Tien tips om altijd op tijd te zijn ...
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Op tijd komen, is een vaardigheid. En vaardigheden kan je leren. Tien tips om altijd op tijd te zijn ...
De businessblog Fastupfront.com maakte een overzicht van de ergste cadeaus die werknemers al hebben gekregen van hun baas …
Kun je een beroep doen op je hospitalisatieverzekering als je een burn-out hebt? Slechts bij de helft van de Belgische verzekeraars, zo blijkt.
Een op de drie werknemers (34%) vindt dat zijn leidinggevende zich onvoldoende voorbereidt op het beoordelingsgesprek. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek.
Vrouwen verdienen in België per uur gemiddeld 10,2% minder dan mannen. De laatste 5 jaar werd de kloof niet kleiner. We scoren wel beter dan onze buurlanden
Welke ceo’s beschikken naast ambitie en brains ook over de looks? De zakenwebsite Businessinsider.com maakte een overzicht van de meest sexy ceo’s.
Die allereerste job leidt vaak tot een aantal opmerkelijke vaststellingen of onaangename ontdekkingen ...
Een recente studie toont een verband aan tussen het aantal letters in een naam en het salaris. Hoe korter je voornaam, hoe meer je verdient, zo blijkt.
Slecht nieuws aan de baas vertellen, niemand doet het graag. Het is beter om er snel werk van te maken in plaats van het uit te stellen. Hoe pak je het aan?
Ingenieurs, financiële en technologische profielen zitten niet langer vast op hun stoel. Eén op de drie zoekt actief naar een andere job, zo blijkt.
Onderzoek van een Nederlands adviesbureau toont aan dat het succes van teams kan worden voorspeld op basis van vier persoonlijke eigenschappen of talenten.
Sommige woorden gebruik je beter niet wanneer je jezelf beschrijft. Je kan immers overkomen als een zelfingenomen snob. Zo beschrijf je jezelf beter niet …
Een aangename, plezierige werkplek is een manier om personeel te kunnen behouden. Helaas doet zo'n werkomgeving ook de productiviteit van werknemers dalen.
Vlaanderen telt zo’n 120 bedrijven die onderzoek en ontwikkeling doen in de sector van biotech en life sciences. "Internationaal doen die het zeer goed."
Een gevoel van niets goed te kunnen doen, wordt alleen maar nog sterker in een bedrijfscultuur waar het principe van ‘survival of the fittest’ heerst ...
Koffie, gezond? Jazeker, toch als we verschillende studies mogen geloven. Enkele wetenschappelijk bewezen 'gezondheidsvoordelen' van koffie op een rij …
Janneke van der Kamp van Novartis heeft bijzondere aandacht voor de balans tussen werk en privé van haar werknemers. Daarvoor kreeg ze de Wo.Men@Work Award.
Het aantal arbeidsongevallen is de voorbije decennia sterk gedaald. Toch is er nog werk aan de winkel meent preventie-adviseur Glenn Nuytemans (Tempo-Team).
Niet alleen de brave kinderen in ons land, ook heel wat werknemers werden vandaag verrast door een pakje van Sinterklaas. Zo kreeg bijna de helft (45 procent) een Sinterklaasgeschenk van zijn werkgever.
Je inbox is de handigste manier hoe anderen hun prioriteiten aan je opdringen, de kunst is slechts enkele keren per dag je mails te checken.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu