Waarom jonge werknemers sneller uitgeput zijn
Jonge werknemers blijken sneller uitgeput te zijn door het werk dan hun oudere collega's. Vooral keuzestress is een oorzaak van hun psychische vermoeidheid.
Veel ceo's staan ontzettend vroeg op om zaken gedaan te krijgen, waar ze later op de dag meestal geen tijd meer voor hebben. Of ze nu van nature uit vroege vogels zijn of zichzelf dwingen hun wekker op een vroeg uur te zetten, de volgende ceo's weten hoe ze het maximum uit hun dag kunnen halen.
Jeffrey Immelt, ceo van het Amerikaanse conglomeraat General Electric, staat iedere ochtend op om half zes voor zijn cardiotraining, terwijl hij kranten leest en naar CNBC kijkt. Hij beweert dat hij gedurende 24 opeenvolgende jaren steeds 100 uren per week heeft gewerkt.
Om kwart na vijf 's ochtends loopt de wekker van Ursula Burns af. De ceo van de bekende Amerikaanse fabrikant van kopieermachines Xerox gebruikt deze extra tijd onder meer om haar vele e-mails te beantwoorden. Tweemaal per week volgt ze van zes uur tot zeven uur 's ochtends een sportieve trainingssessie.
De ceo van Fiat en Chrysler, Sergio Marchionne, kruipt al uit zijn bed om half vier 's ochtends (of 's nachts) om zo in te spelen op de Europese markt.
Aan New York Magazine verklaarde de Amerikaanse webontwikkelaar Jack Dorsey van Square, een bedrijf gespecialiseerd in mobiele betalingen, dat hij dagelijks om half zes 's ochtends opstaat om te mediteren en te gaan joggen.
Een nieuwe dag begint voor Indra Nooyi, ceo van de Amerikaanse frisdranken- en snackproducent PepsiCo, al om 4 uur 's nachts. Naar eigen zeggen arriveert ze nooit later dan zeven uur 's ochtends op het werk.
Tussen half vijf en vijf uur in de ochtend staat Dan Akerson op. De ceo van de Amerikaanse autofabrikant General Motors kan op die manier al communiceren met de Aziatische GM voor het te laat is. Volgens hem is dit de beste job die hij ooit heeft gehad. Toch heeft hij dankzij de stress vaak last van slapeloze nachten.
De ochtendroutine van de ceo van Virgin America David Cush ziet eruit als volgt: hij staat op om kwart na vier, verstuurt mails, belt met zakenpartners van de Oostkust, luistert naar de Dallas sportradio, leest de krant en gaat naar de fitness.
Tim Cook staat erom bekend om reeds om half vijf 's ochtends e-mails te versturen naar zijn medewerkers. Tegen vijf uur kan je hem terugvinden in de fitness. En hij werkt tot laat: hij is de eerste op kantoor en stapt als laatste naar buiten.
Bob Iger, ceo van The Walt Disney Company, vertelde aan de New York Times dat hij iedere morgen opstaat om half vijf. Deze tijd gebruikt hij om verslagen te lezen, te sporten, naar muziek te luisteren, e-mails te checken en televisie te kijken. En dit allemaal tegelijk. Van multitasking gesproken!
De ceo van koffieketen Starbucks, Howard Schultz, start zijn dag met een sportsessie. Zo gaat hij meestal een eind fietsen met zijn vrouw. Toch komt hij al om zes uur 's ochtends aan op het werk. Gelukkig voor hem zal er bij Starbucks altijd koffie voorhanden zijn.
(nm) – Bron: Businessinsider.com
28 januari 2013Jonge werknemers blijken sneller uitgeput te zijn door het werk dan hun oudere collega's. Vooral keuzestress is een oorzaak van hun psychische vermoeidheid.
Eva Daeleman, de sidekick van De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow, wordt de nieuwe Eén-omroepster. Maar heeft ze ook nog leuke vakantiejobs gedaan?
De neiging om korter of juist langer te slapen, is genetisch bepaald. Wie over het gen ABCC9 beschikt, heeft dagelijks tot een half uur extra slaap nodig!
Droom je ervan op de hoogste trede van de carrièreladder te komen? Dan kunnen de volgende tien tips helpen.
Xylos wil dat werknemers snoeien in hun overvolle inbox. De eerste mailbox die het ict-bedrijf binnenstebuiten keerde, was die van de eigen directeur.
Precies 86 procent drinkt wel eens koffie, zo blijkt. Maar niemand staat ooit stil bij wat die koffie vertelt over zijn of haar sociaal leven. Tot nu …
Voor velen bestaat er niets hatelijkers dan vroeg uit de veren te moeten. Misschien verandert dat wel als ze de volgende lijst van voordelen zien?
Mark Parker, de CEO van Nike, is een fervent verzamelaar. Dat bewijst zijn grote verzameling aan Nike-schoenen, kunstwerken en originele filmattributen.
Om medische redenen moest Frank stoppen als slager. Dankzij een opleiding bij Cevora realiseerde Frank zijn carrièreswitch