Professionele digitale communicatie: de etiquetteregels
Digitaal is het nieuwe normaal en dat geldt ook voor de professionele communicatie. Wat zijn de etiquetteregels en hoe houden we het zakelijk en efficiënt?
We geven je enkele tips om efficiënt te vergaderen.
Een whiteboard of flipchart kan handig zijn om schema's aan de groep voor te stellen of aandachtspunten te noteren.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Digitaal is het nieuwe normaal en dat geldt ook voor de professionele communicatie. Wat zijn de etiquetteregels en hoe houden we het zakelijk en efficiënt?
Meetings: voor de één het moment om beslissingen te nemen, voor de ander de ultieme vorm van tijdverlies… Maar zijn meetings wel echt nodig?
Zijn vergaderingen wel altijd nodig? Voor elke kleine beslissing een meeting inlassen, lost (bijna) niets op. Tijd om je vergaderhygiëne eens op te blinken...
Wat gebeurt er als je in je organisatie beslist om een hele week geen vergaderingen in te plannen? Voel je je dan afgesloten van je collega’s?
Vergaderen een beestenboel? Zeker en vast als je deze vier vergaderdieren herkent. Wij laten zien hoe je ze temt.
Nu telewerken steeds meer ingeburgerd raakt, vergaderen we ook steeds vaker online. Heeft fysiek vergaderen nog een toekomst? En wat met de VR-technologie?
Onderbreken tijdens een online meeting kan een uitdaging zijn. Enkele tips om op een beleefde en niet opdringerige manier de aandacht te trekken...
Een hele dag door zoomen of teamen kan best inspannend zijn ... “Je ziet die online gesprekken eigenlijk best als een onderbreking van je werk.”
Waar neemt de Vlaming tijdens het vergaderen het meest aanstoot aan? En wat werkt het best om efficiëntie te verzekeren?