Het loon van een hoofdcommissaris: 3.410 euro netto
We vroegen Steven De Smet (53) uit Gent hoeveel hij verdient ...
Al twintig jaar lang ben ik vrachtwagenchauffeur. Nu transporteer ik alleen binnenlandse vrachten, vooral met voedingsproducten en waspoeder. Vroeger heb ik nog de Benelux gedaan. Aan onze nieuwe chauffeurs geef ik ook opleiding.
De vrijheid en het sociaal contact vind ik heel plezant. Ik ontdek al twintig jaar lang alle hoekjes van België. Nog altijd kom ik in dorpjes waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik ben een rijdende gps: als mijn collega’s de weg kwijt zijn, bellen ze naar mij.
Het varieert tussen de 1.600 en 2.000 euro netto, afhankelijk van het aantal gewerkte uren. Dagelijks klop ik zo’n 11 à 13 uur, dat is veel, maar ik kies daar bewust voor. Moest ik maar 8 uur doen, zou ik rond de 1.400 euro zitten. Bovenop de hospitalisatieverzekering en maaltijdcheques, mogen we jaarlijks ook nog eens voor 260 euro kledij kopen uit de bedrijfscatalogus, dat vind ik een groot voordeel.
Ik werk nu al bijna vijf jaar bij Van Dievel en ze hebben mij nog nooit te laat betaald. Bij vorige werkgevers was dat anders, daarom dat ik nooit nog voor kleine firma’s zal gaan werken. Het materiaal is ook altijd in orde, ook belangrijk als je een hele dag in een vrachtwagen zit.
De afbetaling van ons huis in Berlaar, een halfopen bebouwing. Binnen enkele jaren gaan we nieuwe ramen en deuren steken.
Aan mijn Kawasaki 800 Classic. Met goed weer trek ik er altijd op uit. Ik tennis ook vaak en ben voorzitter van de tennisclub in Berlaar. De komende jaren gaan we ook zeker naar Zuid-Kreta op reis blijven gaan, het is daar nog niet te toeristisch en de zon schijnt altijd. Af en toe maken we ook eens kortere uitstappen, binnenkort gaan we vijf dagen naar Reims.
Van een Harley-Davidson. Maar dat kost al gauw 20.000 à 30.000 euro, het zal bij dromen blijven, denk ik …
(mr)
19 juli 2012We vroegen Steven De Smet (53) uit Gent hoeveel hij verdient ...
We vroegen Loes Janssens (26) uit Kampenhout hoeveel zij verdient …
Er zijn steeds meer ‘accidental managers’: medewerkers die min of meer in stilte zijn gepromoveerd, maar daar helemaal niet goed op werden voorbereid...
We zijn er ons zelden van bewust, maar toch hanteren we allemaal een typische “stijl” van communiceren… In geval van conflicten, bijvoorbeeld.
“Geen enkele dag is dezelfde. We bouwen zowel nieuwe producten op basis van data, maar staan ook in voor het onderhouden en live houden van producten die al zijn gebouwd.”
Wie voor de overheid werkt, zit gebeiteld voor de rest van z’n leven: waar of niet? Het antwoord hangt vooral af van het statuut waarin je aan de slag bent.
Heb je er al eens aan gedacht om tijdens je lunchpauze of onmiddellijk na het werk samen met je collega’s te trainen? Het is het overwegen waard...
Vier werkgevers over werken in Brussel: “Het jobaanbod is heel divers”
Thuiswerken is standaard geworden voor veel kantoormedewerkers. Toch zijn er nog veel vragen over deze trend...