Zo raak je op tijd uit bed: 7 tips
Moeite om 's ochtends op tijd uit je bed te geraken? Aan de hand van deze tips stap je wel snel én goedgeluimd uit dat oh zo gezellige bed!
Oprichter en CEO van de blogsite Tumblr David Karp zweert erbij zijn e-mails niet te checken voor tien uur ’s ochtends. “Als iets echt dringend is en iemand heeft mijn aandacht nodig, dan zal deze persoon mij wel opbellen of sms’en.”
Ook het boek ‘Never Check E-mail in the Morning’ van auteur Julie Morgenstern is pro dit idee, omdat je op die manier meer dingen gedaan krijgt, aangezien je met je e-mails alleen al snel een hoop tijd verliest.
De zelfhulpgoeroe Tony Robbins raadt aan om de eerste minuten van je dag te denken aan alles waar je dankbaar voor bent: je familie, vrienden, carrière e.d. Daarnaast zou iedereen ’s ochtends (al is het maar even) lichte fitnessoefeningen moeten uitvoeren, zodat je lichaam en geest met een schone lei aan de dag kunnen beginnen.
Brian Tracy haalde de inspiratie voor de titel van zijn timemanagementboek ‘Eat That Frog’ bij Mark Twain. Die zei dat als je ’s ochtends direct een levende kikker opeet, niets van je dagelijkse taken nadien nog zo moeilijk of erg lijkt.
Bepaal jouw “kikkers” (= vervelende taken) en motiveer jezelf om ze als eerste ’s ochtends aan te pakken. Dat maakt je dag nadien veel productiever.
Je kan maar best niet te laat beseffen dat je werk eigenlijk niet is wat je wil. Wijlen Steve Jobs, medeoprichter van Apple, zei ooit het volgende tegen studenten van Stanford University: “Sinds mijn 17de kijk ik iedere ochtend in de spiegel en vraag ik mezelf: Als vandaag de laatste dag van mijn leven is, zou ik dan willen doen wat ik vandaag ga doen? Als het antwoord te vaak ‘nee’ is, dan moet er iets in mijn leven worden veranderd.”
Craig Newmark, de oprichter van de zoekertjeswebsite Craigslist, benadrukt het belang van een goede klantendienst. Het eerste wat hij ’s ochtends doet, is namelijk de klachten van gebruikers behandelen.
Voor jezelf houdt ‘customer service’ in dat je contact blijft houden met oude projecten of dat je met collega’s praat waar je niet vaak mee in contact komt. Kortom, alle andere manieren die focussen op het menselijke gedeelte van je werk. Want ook dat is ontzettend belangrijk.
(nm) – Bron: Fastcompany.com
31 augustus 2012Moeite om 's ochtends op tijd uit je bed te geraken? Aan de hand van deze tips stap je wel snel én goedgeluimd uit dat oh zo gezellige bed!
In Brazilië is een nieuwe wet goedgekeurd: werknemers die hun professionele e-mails checken buiten de werkuren, mogen dit aanrekenen als overuren.
Wie zijn job graag doet, doet hem doorgaans ook beter. Gelukkig hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn om de sleur uit de weg te gaan. Met de volgende eenvoudige tips blijf je hopelijk met heel wat meer plezier aan de slag.
Tijdens de eerste 31 minuten van de dag doen kantoorwerkers eigenlijk niets anders dan koffie drinken, bijpraten en de krant lezen. Of Facebook checken!
De deadline nadert, maar je kunt je niet concentreren. 7 tips om van een doordeweekse werkdag een productieve topdag te maken.
Voor velen bestaat er niets hatelijkers dan vroeg uit de veren te moeten. Misschien verandert dat wel als ze de volgende lijst van voordelen zien?
Hoe kom je professioneel over, ook al loopt het op privévlak momenteel niet zo lekker? Vier handige tips om baaldagen te overleven.
Jobat selecteert 5 spannende of beklijvende boeken, zowel fiction als non-fiction. Sommige hebben een link met werk en jobs, maar niet altijd.
Zomaar op je leidinggevende afstappen en loonsverhoging vragen, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral voor vrouwen. Hoe komt dat?